0180-662022

Bel

06-18415766

WhatsApp

info@vermeulen-autoschade.nl

Mail

Veelgestelde Vragen

(Prijs)afspraken / schadetaxatie FAQ’S

Waarom geeft u mij geen prijs over de telefoon of van een email met foto?

Een prijs voor het spuitwerk kunnen wij u geven, maar omdat iedere schade anders is is het noodzakelijk dat we de auto zien om u een correcte prijsopgave te garanderen.

Moet ik een afspraak maken voor een prijsopgave?

Een afspraak maken is niet nodig, maar voor uw gemak wel wenselijk zodat we u alle aandacht kunnen geven.

Moet ik betalen voor een prijsopgave?

U hoeft nooit te betalen voor een prijsopgave tenzij het een taxatie van een schade is die we afhandelen met een schade-expert. Dan brengen wij u taxatiekosten in rekening.

Is de prijs die ik betaal hetzelfde als de prijsopgave? Geen verrassingen?

De enige keer dat prijs hoger uit kan komen als de prijsopgave is als er verborgen schade of gebreken naar boven komen tijdens het reparatieproces. Dit komt echter zelden voor. Mocht dit het geval zijn dan bellen we u en leggen we de situatie uit waarna u langs kunt komen om de reparatie te bekijken en de extra kosten te bespreken.

Hoe is de betaling (van autoschadeherstel) geregeld?

Wij factureren alle schadeherstelwerkzaamheden die gedekt zijn door uw verzekering rechtstreeks aan uw lease- of verzekeringsmaatschappij. Zo hoeft u geen bedragen voor te schieten. U betaalt alleen uw “eigen risico” als daar sprake van is. Dekt uw verzekering de schade niet, dan ontvangt u zelf de factuur. Die dient u vanzelfsprekend binnen de geldende betalingstermijn te voldoen.

Waarom moet ik mijn "eigen risico" eerst zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?

Het woord “eigen risico” zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als uw schade verhaalt kan worden op de verzekering van een tegenpartij, keert uw verzekeraar het “eigen risico” na het verhalen van de schade aan u uit.

Hoe zit het met mijn "no claim"als ik de schade op mijn verzekering verhaal?

Wij kunnen dit direct voor u vragen aan uw leasemaatschappij, verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Zij kunnen de financiële gevolgen voor u exact berekenen zodat u weet waar u aan toe bent.

Kostprijs FAQ’S

Hoe komt het dat het spuiten van een auto zo goedkoop is?

Wij spuiten uw auto volgens het eenvoudigste, meest betaalbare en betrouwbaarste proces dat er is. Onze 25 jarige ervaring zorgt ervoor dat onze aanpak de beste is om de auto waarin u rijdt te veranderen in de auto waar u van houdt! Omdat we lid zijn van een landelijke keten hebben we inkoopkracht en kunnen we de beste materialen goedkoper inkopen, dit voordeel geven we aan u terug.

Waarom is het herstellen van een deuk(je) zo duur?

Dit is de meest gestelde vraag aan ons! Het repareren van een deuk is een ingewikkeld proces. Er is altijd een zekere tijd nodig om een deuk te repareren. Het werkt als volgt: De schadehersteller verwijdert eerst alle lak van de reparatieplek, dan deukt hij de reparatieplek uit, brengt plamuur aan om de laatste oneffenheden te vullen, wacht tot het droog is, schuurt de reparatieplek uit, plakt de reparatieplek af, spuit er een roestwerende en vullende primer op, wacht weer tot het droog is en schuurt de reparatieplek uit. Dan pas is het werk af en kan de gerepareerde plek gespoten worden!

En als ik nu niet wil betalen om deukjes en krassen te verwijderen, ziet mijn auto er dan toch mooi uit met nieuwe lak?

U kunt ervoor kiezen om uw auto te spuiten zonder aandacht te besteden aan krassen, deuken, steenslag, verweerde lak etc. Bedenk hierbij wel dat om het beste resultaat en de hoogste glans te behalen het noodzakelijk is om deze oneffenheden in de oude lak te behandelen. Als de ondergrond erg slecht is zal de glans en het eindresultaat van de nieuw gespoten delen onder de maat zijn. Als u ervoor kiest om te spuiten over plekken waarbij wij u adviseren deze te voor te behandelen dan krijgt u geen garantie. Als u ervoor kiest om te spuiten over bestaande deuken en krassen, dan krijgt u wel garantie op het spuitwerk. U hebt dan glimmende deuken en krassen!

Wat kost het om mijn auto over te spuiten in een andere kleur?

Als u alleen de buitenzijde gespoten wilt hebben dan kan dat voor een vanaf prijs. Alhoewel het niet nodig is kunt u ook de binnenzijde van deuren, achterklep, motorkap en binnenruimte zoals de kofferbak spuiten tegen een meerprijs.

Is vervangend vervoer altijd gratis?

NEE! Als uw schade wordt betaald door uw verzekeraar of de verzekeraar van de tegenpartij heeft u mobiliteitsgarantie en is vervangend vervoer inbegrepen in de prijs. In alle andere gevallen kunt u tegen een kleine vergoeding gebruik maken van onze vervangend vervoer / mobiliteits service.

Ook als ik geen schade heb, kan ik dan toch een auto huren?

JA! U kunt onze auto’s ook huren. Voor informatie over beschikbaarheid en prijzen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Algemene FAQ’S

Ziet mijn auto er weer als nieuw uit nadat het spuitwerk klaar is?

NEE! Uw auto ziet er uit als een auto met een nieuwe verse laklaag! Uw auto ziet er weer prima uit en het resultaat komt dicht in de buurt, maar niets dat wij doen kan uw auto weer nieuw maken.

Moet ik mijn auto wassen voordat ik hem afgeef ter reparatie?

Het is niet nodig, maar we vinden het wel prettig! Want hoe schoner uw auto is hoe gemakkelijker het voor ons is om aan uw auto te werken.

Is bij de prijs voor spuitwerk het herstellen van schade altijd inbegrepen?

NEE! Schadeherstelwerk is een arbeidsintensief proces waarvoor speciale vaardigheden, gereedschappen en materialen nodig zijn. Om die reden hebben wij hoog opgeleide technici in dienst die hun carrière wijden aan het vak van schade herstellen aan auto’s. De enige manier om hier een exacte prijs voor te krijgen is om bij ons langs te komen zodat wij naar de schade kunnen kijken. Wij bieden u een vrijblijvende prijsopgave tijdens openingstijden met of zonder afspraak.

Hoe lang ben ik mijn auto kwijt?

80% van de auto’s zijn klaar in 2 of 3 werkdagen. Hele kleine schade kan gerepareerd worden in 1 dag, maar hebt u een grotere schade waar onderdelen voor besteld moeten worden en/of veel herstelwerk aan zit dan kan uw auto wel 4 of 5 dagen weg zijn.

Ik heb een klacht over uw dienstverlening, wat nu?

Wij nemen uw klacht zeer serieus. Mocht u niet tevreden zijn met onze dienstverlening neem dan alstublieft direct contact met ons op. (U kunt vragen naar de eigenaar Kees Vermeulen als u dat wilt.) Samen kijken we naar de beste oplossing die we u kunnen bieden.

Mochten we er om wat voor reden samen niet uitkomen dan is het goed om te weten dat er een FOCWA geschillencommissie bestaat. Deze onafhankelijk commissie behandelt klachten tussen FOCWA Eurogarant bedrijven en haar klanten.

Staat uw antwoord hier niet bij of wilt u meer informatie?

Neem contact met ons op en wij helpen u verder.