0180-662022

Bel

06-18415766

WhatsApp

info@vermeulen-autoschade.nl

Mail

Volgende keer wéér naar Vermeulen

Nooit eerder had Wim Hogeveen contact gehad met Vermeulen Autoschade, maar daar kwam deze zomer verandering in na een aanrijding op de Tiendweg in Krimpen aan den IJssel. Een onoplettende medegebruiker raakte zijn Hyundai Ionic in de flank, waarna de amper één jaar oude auto naar het autoschadeherstelbedrijf in Krimpen aan de Lek gesleept moest worden.

“Na de botsing nam ik meteen contact op met mijn verzekeraar Centraal Beheer en deze verwees me door naar Vermeulen,” vertelt Wim Hogeveen. “Ik ben daar in alle opzichten uitstekend geholpen. In eerste instantie leek het erop dat ik wat langer moest wachten op schadeherstel, omdat het vakantietijd was en het bedrijf met een aangepaste bezetting werkte, maar al snel kreeg ik een berichtje dat het tóch sneller kon. Dat was prettig.”

De Ionic had behoorlijke schade: twee portierduren en een dorpel waren flink vervormd door de botsing. “Ik vind het razendknap hoe de vakmensen van Vermeulen de auto weer in topconditie wisten te krijgen,” toont Wim Hogeveen zijn bewondering. Voor mij was het de eerste keer dat ik met het bedrijf in aanraking kwam en ik hoop uiteraard dat ik niet weer met schade aan mijn auto wordt geconfronteerd. Maar mocht dat ooit tóch nog een keer gebeuren, dan weet ik meteen waar ik naar toe ga. Rechtstreeks naar Krimpen aan de Lek!”

Lees verder

Charlotte: fast repair-specialist

Onze medewerkster Charlotte Vermeulen mag zich sinds kort ‘fast repair-specialist’ noemen. Ze doorliep bij Cromax een tweedaagse praktijkgerichte training voor het efficiënt repareren van cosmetische schades waarbij niet of nauwelijks nieuwe onderdelen worden gebruikt.

“Was super interessant,” zegt ze over de cursus. “Ik leerde er om reparaties uit te voeren waarbij reparatieplek zo klein mogelijk wordt gehouden en gebruik wordt gemaakt van plaatwerktechniek zonder demontage. Dat wordt ook wel ‘push/pull & paint’ genoemd. Door deze techniek te gebruiken is het mogelijk om de doorlooptijd van de reparatie met minimaal één dag te verkorten. Fijn voor de klanten en lekker efficiënt.”

Na de tweedaagse cursus in de Axalta Refinish Academy in Tiel heeft Charlotte inmiddels haar diploma binnen en brengt ze haar kennis bij Vermeulen Autoschade al volop in praktijk.

Lees verder

Present op de Contactdagen Bedrijven & Onderwijs

Ondernemersclub Lekker Wonen & Werken in de Krimpenerwaard houdt op woensdag 11 en donderdag 12 oktober de De Haay/Contactdagen Bedrijven & Onderwijs in sporthal De Boog te Krimpen aan den IJssel. Uiteraard is ook Vermeulen Autoschade present met een stand.

De De Haay Contactdagen Bedrijven & Onderwijs zijn op beide dagen gratis toegankelijk van 12.00 tot 21.00 uur. Overdag is vooral gereserveerd voor leerlingen en studenten, daarna zijn overige werkzoekenden van harte welkom. De avonden worden afgesloten met een Business-to-Business samenzijn.

“We waren vorig jaar al van de partij bij de eerste editie van de beurs,’ vertelt Kees Vermeulen. “Die vond toen plaats in een grote tent naast De Tuyter in Krimpen aan den IJssel. Ditmaal is sporthal de Boog gekozen als locatie. Prima plek!”

De stand van Vermeulen Autoschade biedt alle informatie over wat het betref op het vlak van hoogwaardig autoschadeherstel kan betekenen voor zowel particulieren als de zakelijke markt. Ook leerlingen uit het voortgezet onderwijs kunnen er terecht om zich te oriënteren op een mogelijke stage.

Lees verder

A-transport International & Logistics: enthousiaste klant

A-transport International & Logistics is al een aantal jaren klant van Vermeulen Autoschade. Het koeriers- en expeditiebedrijf van eigenaar Gerard Buskoop is gespecialiseerd in het bezorgen van grote en kleine zendingen, zowel urgente als geplande leveringen, in binnen- en buitenland. “Steeds meer bedrijven, kantoren en groothandelaren in de omgeving van Dordrecht en de Krimpenerwaard weten ons inmiddels te vinden voor (spoed)transport. De klanten weten dat we altijd voor ze klaar staan. We zijn voor hen dag en nacht te bereiken en doen wat we beloven, óók in de weekenden.”

Die serieuze en energieke instelling van Gerard Buskoop en zijn medewerkers zorgt voor grote tevredenheid bij de opdrachtgevers. “99,99 % van hen is erg ingenomen met hoe we werken.” stelt de Krimpenaar vast.

Zelf ‘klimt’ hij ook nog zo af en toe achter het stuur voor een koeriersklus. “Soms krijg je ineens een belletje of mailtje tussendoor met het verzoek om artikelen van A naar B te brengen. Pasgeleden ging het om een pallet bier dat ‘even snel’ naar Marseille vervoerd moest worden of de levering van damessjaaltjes naar Litouwen. Op A-transport doen de klanten nooit een vergeefs beroep, en dat weten ze.”

Gerard Buskoop bespeurt eenzelfde instelling bij Vermeulen Autoschade. “In een vorige baan als vlootmanager bij Geodis in Lekkerkerk, bracht ik ons bedrijf in contact met Kees Vermeulen. Voorheen liet Geodis schade aan haar vrachtwagens in Capelle aan den IJssel herstellen. Het leek mij een beter idee om het bedrijf richting Vermeulen te krijgen, vanwege de combinatie ‘dichtbij’ en ‘uitstekende kwaliteit’. De switch vond plaats in 2009 en volgens mij is Vermeulen anno 2023 nog altijd schadehersteller voor Geodis. Met A-transport International & Logistics ben ik klant sinds 2020. In februari van dat jaar reed één van onze chauffeurs schade in de haven van Antwerpen. Niet veel later stond de auto bij Kees. De afwikkeling verliep, zoals ik dat vanuit mijn vorige job al gewend was, tot mijn volle tevredenheid. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Vermeulen Autoschade, alhoewel ik er wél meteen bij moet zeggen dat ik er liever niet kom, ha ha! Maar da’s logisch hè, want schade rijden is niemands favoriete bezigheid.”

Lees verder

Nieuw bij Vermeulen: GYSPress 10T PP

Vermeulen Autoschade kan dankzij het gebruik van de GYSpress 10T Push-Pull nu ook volgens de hoogste kwaliteitseisen metaal op aluminium lijmen. Een mooie en geavanceerde techniek waarbij gebruik wordt gemaakt van een ponsnageltang die speciaal is ontworpen voor het aanbrengen van gehomologeerde ponsnagels.

“Verschillende automerken beschikken over carrosserie-onderdelen met een combinatie van metaal en aluminium,” vertelt Kees Vermeulen. “Porsche Ford, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz, BMW, Jaguar, Landrover, Cadillac en Tesla zijn er voorbeelden van. Dus vond ik het nodig om deze investering te doen. Je wilt je klanten altijd topkwaliteit bieden. Daar sluit deze apparatuur perfect bij aan.”

Vermeulen Autoschade past de nieuwe techniek inmiddels toe en heeft er uitstekende ervaringen mee.

Lees verder

Frans Assman kreeg zijn Kia als nieuw terug

‘Total-loss of niet’, dat was de grote vraag voor Frans Assman nadat hij schade had gereden met zijn elf jaar oude Kia Venga en deze in behoorlijk gekreukelde staat naar Vermeulen Autoschade bracht. Tot zijn opluchting bleef het schadebedrag binnen de perken en gaf de schade-expert groen licht voor reparatie.

“Ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat de auto total-loss zou worden verklaard en ik op zoek moest naar een andere gebruikte wagen,”, zegt de heer Assman. “Met de huidige occasionprijzen wordt je daar niet vrolijk van. Dat loopt altijd in de papieren. Dat er uiteindelijk de optie ‘repareren’ uit kwam, vond ik dan ook buitengewoon prettig. Hetzelfde gold voor de perfecte manier waarop ik door Vermeulen Autoschade geholpen ben. Het beantwoordde precies aan de positieve verhalen die ik in de loop der jaren van mensen uit mijn vriendenkring heb gehoord. En dit keer ondervond ik het zélf. Al die loftuitingen bleken niet overdreven.”

De aanrijding met zijn Kia vond op een zaterdagochtend plaats. “Ondanks de schade was de auto nog ‘rijdbaar’,” vertelt de heer Assman. “Ik wist dat Vermeulen Autoschade op zaterdagochtenden geopend is, dus zette ik koers naar Krimpen aan de Lek. Daar werd ik allerhartelijkst ontvangen door receptionist Andrew. Een prima eerste kennismaking. Ook het vervolg beviel me zeer. Mijn Kia ziet er na het schadeherstel beter uit dan ooit, ha ha! En hij rijdt nog even geweldig als vóór de aanrijding. Knap hoor van de technici van Vermeulen! Ik zit weer met plezier achter het stuur.”

Lees verder

Verdere vernieuwing leenauto-park

Veel van onze klanten hebben behoefte aan vervangend vervoer. Uiteraard hebben we voor hen een aantal leenauto’s beschikbaar alsmede een leenfiets. Op het vlak van de leenauto’s voerden we de voorbije jaren al een vernieuwingsslag door. Met succes, want we beschikken inmiddels over een even praktische als representatieve ‘vloot’ voor iedereen die (gratis) vervangend vervoer nodig heeft. Op dit moment hebben we voor onze klanten de volgende auto’s beschikbaar: 2 x Hyundai I20, 2x VW Up!, 1 x Seat Me, 1x Renault Clio, 1x Fiat 500, 2 x Toyota Yaris en 2x Toyota Corolla. Een aantal van deze modellen zijn hybride-uitvoeringen.

In onze ambitie om te blijven investeren hebben we onlangs een Toyota Corolla Hybrid toegevoegd. Een Toyota Yaris in dezelfde uitvoering verwachten we in juni binnen te krijgen. Het moge duidelijk zijn: we gaan niet alleen heel serieus en professioneel om met het schadeherstel aan auto’s, we ontzorgen onze klanten ook als het gaat om de invulling van hun acute mobiliteitsbehoefte.

Lees verder

Quality Steel: dubbel tevreden

Quality Steel is dé specialist voor staal- en rvs leiding werk ten behoeve van datacenter, woningbouw, ziekenhuizen, technische ruimtes en ketelhuizen. Het op het bedrijventerrein in Lekkerkerk gevestigde bedrijf bestaat inmiddels zeven jaar en bedient de markt met specialistisch vakwerk.

Ben Verkerk en Marcel Kortlever zijn eigenaar/directeur van Quality Steel, Tim Verkerk is als medewerker alweer vijf jaar aan het bedrijf verbonden. “Ik kwam min of meer rechtstreeks uit de schoolbanken binnen,”, glimlacht de 25-jarige Lekkerkerker. “Kort daarvoor had ik mijn opleiding in Scheeps- en Jachtbouwkunde afgerond. Om wat bij te verdienen ben ik in de zomervakantie bij Quality Steel gaan werken. dat beviel zo goed dat ik daarna ben gebleven in een vaste baan. Ik ben hier actief met werkvoorbereiding, tekenen, het bestellen van materialen en het aansturen van de werkplaats. Dat zijn inderdaad nogal wat disciplines tegelijk, maar zo gaat dat in een organisatie waarin je met vier man de boel draait. Het zorgt er tegelijkertijd ook voor dat het werk nooit saai is, ha ha!”

In geval van autoschade doet Quality Steel graag zaken met Vermeulen Autoschade. “Dat is eigenlijk een soort vanzelfsprekendheid,”, glimlacht Tim Verkerk. “Wij hechten aan kwaliteit en bij Vermeulen weet je dat je die volledig krijgt.” Onlangs had Quality Steel bij wijze van hoge uitzondering kort na elkaar twee schades die hersteld moesten worden. “De Citroën Jumpy waarin ik rijd had een klein deukje aan de zijkant,” vertelt Tim Verkerk. “Best een lelijk gezicht, temeer ook omdat de auto pas een jaar oud is. het werd nóg vervelender toen er bij een storm een container tegen de andere zijde van de auto aankwam. Dat leverde een flink grotere, nieuwe deuk op. dat was het definitieve sein om naar Vermeulen te rijden.” Ook de Volvo V90 van Marcel Kortlever had te kampen met schade. “Er was iemand achterop gereden,” beschrijft Tim Verkerk. “De achterkant zat goed in elkaar. Ook in dat geval was het duidelijk: naar Vermeulen! In beide gevallen werden we op maat bediend met vakwerk. En ook niet onbelangrijk: we hadden onze auto’s weer snel blinkend en wel terug. Zo werkt dat bij Vermeulen. Wij zijn er zeer tevreden over. Wat zeg ik: dubbel tevreden!”

Lees verder

‘Bij een volgende schade wéér naar Vermeulen’

Toen Ben Alderliesten uit het slaapkamerraam van zijn jaren-twintig woning naar beneden keek ontdekte hij een deukje en een kras op de achterklep van zijn Nissan Qashqai.

“En dan ga je terugrekenen, hè”, zegt de onlangs gepensioneerde politiemedewerker uit Nieuw-Lekkerland. “Ik kwam tot de conclusie dat de schade moet zijn ontstaan tijdens een bezoekje aan het winkelcentrum hier in het dorp. Een winkelwagentje kan het niet geweest zijn, daarvoor zat de deuk net wast te hoog. Ik vermoed dat het een fietsstuur geweest is dat in onzachte aanraking met mijn auto is geweest.”

Na het vaststellen van de schade nam Ben Alderliesten contact op met zijn verzekeringsmaatschappij. “Men gaf mij twee adressen waar ik de deuk kon laten repareren. Het ene bedrijf was gevestigd in Capelle aan den IJssel, het andere in Krimpen aan de Lek. Ik koos voor de tweede optie, nam de pont over de Lek en parkeerde mijn auto bij Vermeulen Autoschade, een voor mij onbekend bedrijf.”

“Ik werd er op keurige manier te woord gestaan. Het zelfde gold voor het herstel van de schade aan mijn Nissan. Na drie dagen had ik mijn auto weer terug, precies volgens afspraak en in perfecte staat. Uiteraard hoop ik in het vervolg gevrijwaard te blijven van schade, maar áls het nog een keer gebeurt dan ga ik wéér naar Vermeulen!”

Leuk om te vermelden is zeker ook dat Ben Alderliesten een buitengewoon trouwe Nissan-fan is. “In 1976 kocht ik mijn eerste,” vertelt hij. “Toen heette het merk overigens nog Datsun. Ik schafte hem aan bij autobedrijf Hofman Aantjes hier in Nieuw-Lekkerland. En dat doe ik nog steeds. Daar ben ik overigens niet de enige in het dorp. In Nieuw-Lekkerland rijden al tientallen jaren bovengemiddeld veel Nissans rond. Logisch, want het zijn uitstekende auto’s en de dealer zit om de hoek, ha ha!”

Lees verder

Lijmtechniek: mooie variant op uitdeuken zonder spuiten

U heeft er ongetwijfeld van gehoord: uitdeuken zonder spuiten. Bij Vermeulen Autoschade passen we deze methode, wanneer de schadesituatie van uw auto het toelaat, regelmatig toe. Ook is uitdeuken met lijmtechniek mogelijk. Is er sprake van een deuk waar we niet ‘achter’ kunnen komen, dan bestaat via lijmtechniek ook de mogelijkheid tot van buitenaf uitdeuken. Onze plaatwerker Pali past deze lijmtechniek regelmatig toe. “Met succes,” glimlacht de vakman. “Je brengt lijm aan de buitenzijde aan en trekt de deuk als het ware uit. Er zitten verschillende voordelen aan deze techniek. Zo hoef je het schadedeel niet te demonteren en dat brengt tijdwinst en minder kosten voor de klant met zich mee. Bij hybrid en volledig elektrisch aangedreven auto’s hoef je, wanneer je gebruikt maakt van lijmtechniek, de elektrische systemen van deze auto’s niet uit te schakelen. Ook dat scheelt tijd en geld. En tot slot haal je met lijmtechniek echt mooie resultaten.”

Er zijn ook een paar ‘mitsen en maren’ aan het inzetten van lijmtechniek. “Scherpe deuken of deuken op een rand van de plaat kunnen slechter hersteld worden met lijmtechniek. In dit geval zullen we toch moeten demonteren om er met hefboomtechniek te kunnen werken”, weet Pali. “Ook in geval van lakschade op de plek die behandeld moet worden, is lijmtechniek geen goede oplossing. Hetzelfde geld voor schade aan auto’s met niet-originele lak. De lijm kan dan gedeelten van de lak los trekken.”

Omdat Vermeulen Autoschade bij een behoorlijk aantal schades lijmtechniek wel degelijk prima kan toepassen, hebben we besloten te investeren in nieuwe lijmtechniek-sets waarmee ook grotere deuken met succes kunnen worden verholpen. Pali werkt er inmiddels al mee. “Het is een mooie techniek,” stelt hij vast. “En wéér een goede extra service aan onze klanten.”

Lees verder