0180-662022

Bel

06-18415766

WhatsApp

info@vermeulen-autoschade.nl

Mail

‘Wat een man kan, kunnen wij ook!’

Ruim twee jaar geleden maakte Charlotte Vermeulen de switch. Ze nam afscheid van haar baan in
het supermarktwereldje en koos voor een toekomst als autotechnicus bij Vermeulen Autoschade in
Krimpen aan de Lek. “Nog geen moment spijt van gehad,” glimlacht de 30-jarige Krimpense.

“Dit is een mooi vak. Ik kan het iedereen aanbevelen. Zeker ook meiden en vrouwen die het
aanspreekt om met hun handen te werken en mooie dingen te maken. Want dát doe ik. Een auto
komt beschadigd binnen, waarna we er met ons team voor perfect herstel zorgen. Mijn rol is die van
voorbewerker en spuiter. Het is elke keer weer super fijn om de reacties van klanten te zien wanneer
ze hun auto weer op komen halen. Daar doe je het voor, hè!”

Dat Charlotte nu haar boterham verdient in de techniek is ook weer niet helemaal op toeval
gebaseerd. “Mijn vader is eigenaar van Vermeulen Autoschade en mijn broers Bob en Max werken er
ook,” vertelt ze. “Zelf liep ik hier als kleuter al rond en later heb ik op het bedrijf in mijn tienertijd en
daarna heel wat auto’s gepoetst. Ik heb in die jaren echter nooit gedacht om hier vast te komen
werken maar daar 2,5 jaar geleden verandering in. Ik vroeg mijn vader of ik bij hem terecht kon. Dat
vond hij oké. Vervolgens heb ik het vak leren kennen, door cursussen te volgen, goed naar mijn
collega’s te luisteren en door zélf te doen. En nu ben ik alweer een tijdje voorbewerker/spuiter. Als
enige vrouw in een mannenwereldje, want dat is het hier. Ik voel me er erg prettig bij en vindt dit vak
super geschikt voor vrouwen met interesse in techniek. ‘Wat een man kan, kunnen wij ook’’ zo zie ik
het. Enneh… misschien nog wel wat beter omdat ‘wij’ kritischer en nauwkeuriger werken dan veel
mannen en kleuren tot in detail kunnen beoordelen. Kortom: meiden, grijp je kans en kies voor een
toekomst in dit mooie vak!”

Lees verder

Nieuw in ons team: Daniëlle Renard

Het Vermeulen Team telt sinds kort een nieuw gezicht: Daniëlle Renard. Ze verzorgt voor ons bedrijf de boekhouding en administratie.

Daniëlle is 36 jaar, getrouwd met Erik en moeder van zoon Job (9). Zij en haar gezin wonen in Loon op Zand, een Noord-Brants dorp vlakbij De Efteling. “Dat is inderdaad behoorlijk ver van Krimpen aan de Lek vandaan,” glimlacht Daniëlle. “Bij mijn type werk vormt dat echter geen beletsel om goed te functioneren. Dat is het voordeel van deze tijd, hè. Ik kan gewoon vanuit mijn kantoor-aan-huis actief zijn.”

Daniëlle kwam in contact met Vermeulen Autoschade door de accountant van het bedrijf. “Die vertelde me dat Kees Vermeulen een parttime medewerker zocht voor de boekhouding. Niet veel later zaten we om de tafel om kennis te maken en over de inhoud van het werk te praten. Het klikte wederzijds en ik ben snel daarna aan de slag gegaan. Sindsdien is elke maandag voor mij ‘Vermeulen-dag’. De rest van mijn werkweek houd ik me bezig met administratieve taken voor andere ondernemers, waaronder een verhuisbedrijf en een lunchroom. Het is ideaal werken voor mij op deze manier, temeer omdat ik ook de zorg heb over mijn 9-jarige zoon die met autisme en ADHD door het leven gaat en speciaal onderwijs volgt. Omdat ik ZZP-er ben en vanuit huis werk, ben ik in de gelegenheid om hem naar school te brengen en weer op te halen. Wanneer ik in vaste loondienst zou zijn en op een locatie buiten mijn dorp zou werken, dan zou het een stuk lastiger zijn in relatie tot Job. Dit is een prima oplossing zo.”

Lees verder

‘Balen van ‘doorrijder’, blij met Vermeulen

De voor het huis geparkeerde Mazda 2 van Charlotta Hagens raakte flink beschadigd bij een ‘achteruitrij-actie’ van een bezorgwagen van een landelijke grootgrutter. “De achterzijde zag er niet meer uit,” vertelt de inwoonster van Krimpen aan de Lek. “Maar wat nog veel erger was: de chauffeur van de bestelwagen stapte na de botsing niet eens uit. Hij reed ‘gewoon’ weg, had mijn buurman gezien. En dat terwijl er volgens hem toch een behoorlijke luide knal door de straat klonk! Hij wist dondersgoed dat hij een andere auto geraakt had.”

Charlotta Hagens probeerde op verschillende manieren te achterhalen wie de schade had veroorzaakt, maar kwam bij de logistieke tak van het supermarktbedrijf geen steek verder. “Bij Vermeulen Autoschade werd ik gelukkig een stuk beter geholpen,” vertelt de dierenwinkelmedewerkster. “Ik kreeg een keurige leenauto mee en mocht mijn herstelde Mazda al binnen vier dagen op komen halen. Hij zag er weer uit als nieuw! Klasse! Desondanks baal ik dat zo’n chauffeur hier zomaar mee weg komt en dat zijn werkgever totaal geen moeite doet om deze zaak tot klaarheid te brengen. Dat is gewoon niet netjes, en dan druk ik me voorzichtig uit.”

Lees verder

Stinis Holland BV roemt Vermeulen Autoschade

In geval van schade aan de eigen bedrijfswagens twijfelen de mensen van Stinis Holland BV geen moment waar ze naar toe gaan. “Naar Vermeulen Autoschade!”, zegt Robin Lievers, aftersalesmanager bij het in Krimpen aan de Lek gevestigde bedrijf. “Bij Vermeulen zorgen ze niet alleen voor een perfect herstel van schade, ze denken óók met je mee. Onze auto’s hebben we natuurlijk het liefst zo snel mogelijk weer op de weg. Daar wordt serieus op ingespeeld met snelle service.”

Stinis Holland is een echt familiebedrijf waarvan de wortels reiken tot in 1830. Sinds 1967 is de onderneming gespecialiseerd in de ontwikkeling productie van geavanceerde spreaders en andere hijs- en hefwerktuigen voor de overslag van onder andere zeecontainers. Stinis opereert wereldwijd.

Robin Lievers geeft leiding aan een team van servicemonteurs die er met hun bedrijfswagens op uit trekken om in de havens van onder meer Rotterdam, Antwerpen, Zeebrugge, Vlissingen, Moerdijk en andere locaties onderhoud en reparaties uit te voeren aan spreaders. “Af en toe wordt schade gereden,” vertelt Robin Lievers. “Onlangs gebeurde dat op de Maasvlakte, buiten de schuld van onze medewerker. De kraanmachinist was even onachtzaam en raakte met zijn spreader onze bus. Daar doe je niets aan. Vervolgens schakelden we Vermeulen in met een reparatieverzoek. Men pakte het snel op. Dat waardeerden we zeer. En eerlijk gezegd zijn we ook niet anders gewend van het bedrijf. Deze vriendelijke vakmensen staan altijd voor ons klaar!”

Lees verder

Vakbekwaam werken aan EV’s

Onze medewerkers Remco de Mooij en Bob Vermeulen zijn niet alleen erg goed in hun vak, ze gelden ook als ‘diplomaverzamelaars’.

Onlangs ontvingen ze hun diploma ‘EV Vakbekwaam Persoon’, en dat betekent dat beide monteurs alle voorkomende werkzaamheden mogen verrichten aan elektrische voertuigen. “Het is logisch dat niet zomaar iedereen aan een EV mag werken,” zegt Bob Vermeulen. “Want je hebt met hoogspanningscomponenten in zo’n auto te maken. Veiligheid staat daarbij voorop en daarvoor is kennis van zaken nodig. Die hebben Remco en ik, inclusief het bewijs daarvan. Klanten met EV- of hybride auto’s kunnen volledig vertrouwen op onze expertise en dat is een geruststellende gedachte. Ook schade aan deze types auto’s kunnen wij optimaal herstellen.”

“We krijgen steeds vaker EV’s of hybride auto’s in onze werkplaats,” zegt Remco de Mooij. “En dat zullen er alleen maar meer worden. Daarnaast kun je er op wachten dat verzekeraars de juiste diplomering inzake EV’s verplicht gaan stellen. Het is alleen daarom al goed dat we als autoschadeherstelbedrijf gesteld staan voor de toekomst. En persoonlijk vinden Bob en ik het belangrijk en leuk om ons steeds verder te bekwamen in ons vak. Deze cursus draagt daar opnieuw aan bij.”

Lees verder

Interne verbouwing met oog op toekomst

Wanneer u deze nieuwsbrief zijn we druk bezig de ruimte waarin voorheen één van onze tweede spuitcabines was gesitueerd, van een herinrichting te voorzien. “Deze plek gaan we nu gebruiken om onze apparatuur inzake rijhulpsystemen, radars en kalibreren te plaatsen,” vertelt Kees Vermeulen. “het is namelijk veel handiger en efficiënter om deze op één vaste plek in het bedrijf te hebben staan. Voorheen moesten we wel eens zoeken naar de spullen en werden ze rond gesleept door de werkplaats. Een vaste plek voor deze systemen efficiënter en overzichtelijker. Met de verwijdering van de oude spuitcabine ontstaat ook riant ruimte voor de binnenkort te plaatsen verfmeng-apparatuur. Deze vervangt het oude ‘menghok’. Ook dat is een flinke vooruitgang.”

De oude spuitcabine is inmiddels gedemonteerd en krijgt een nieuwe toekomst elders. Met andere woorden: deze faciliteit is verkocht.

Een andere noviteit is te vinden aan de noordzijde van het Vermeulen-pand. “Daar creëren we een goed toegankelijke hoek waarin onze leveranciers hun voor ons bestemde materialen kunnen lossen,” vertelt Kees Vermeulen. “Ook nachtleveranties worden er sterk mee vergemakkelijkt. We verwachten een en ander eind februari klaar voor gebruik te hebben. Onze medewerker Max krijgt er de verantwoordelijkheid over. Ook hier geldt dat de toevoer straks ordelijker verloopt. Dat werkt beter en prettiger.”

Lees verder

Winterattentie in uw auto

Het is een traditie geworden: eens in de zoveel tijd verrassen we onze klanten met een kleine attentie in hun van schade herstelde auto. Ook deze winterperiode doen we dat. Gewoon omdat we uw klandizie waarderen.

Extra bijzonder is dat we hierin samenwerken met Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard (SDK), een regionale organisatie die mensen met een verstandelijke beperking fijne en zinvolle dagbesteding biedt op achttien verschillende locaties in de Krimpenerwaard. Dat doet men op locaties midden in de maatschappij. Met lunchrooms, in de zorg, in de groenvoorziening en in winkels. Verneulen Autoschade is al jarenlang bussponsor van SDK en draagt ‘de dagbesteding’ dan ook een arm hart toe.

De attentie die u in uw auto aantreft is gemaakt door de deelnemers van activiteitencentrum De Schatkamer te Lekkerkerk. De Schatkamer is gevestigd in een basisschool, waardoor mensen met en zonder verstandelijke beperking elkaar zien en met elkaar optrekken. Een prachtig en buitengewoon succesvol project!

Lees verder

Afscheid van Shakila Shival

Dit najaar hebben we afscheid genomen van onze gewaardeerde administratieve kracht Shakila Shival. Ze was ruim acht jaar bij ons in dienst op kantoor, een periode die we als fijn en goed hebben ervaren. Ook Shakila had het erg naar haar zin bij Vermeulen Autoschade. Ze combineerde haar baan bij ons lang met een andere job waar ze drie dagen per week voor in touw was. Toen haar gevraagd werd om bij haar andere werkgever fulltime in dienst te komen, is ze op dat verzoek ingegaan. Jemmer voor ons. Fijn voor haar. We gunnen Shakila uiteraard alle goeds en kijken met een aangenaam gevoel terug op de jaren waarin ze voor Vermeulen Autoschade werkte.

Shakila’s baan is inmiddels overgenomen door Daniëlle Renard. Ook zij werkt parttime voor ons bedrijf. We zijn blij met haar komst. In de volgende nieuwebrief stellen we Danielle met veel plezier nader aan u voor.

Lees verder

Onze chef-werkplaats: Arjan Hoogenboom

Van de vele vertrouwde gezichten bij Vermeulen Autoschade is onze chef-werkplaats en begenadigd spuitspecialist Arjan Hoogenboom het langste in dienst. “Ik tik de dertig jaar al bijna aan,” glimlacht de vriendelijke Krimpenerwaardse vakman. “Zegt me dunkt alles over hoe ik het hier naar mijn zin heb, hè! Dit is een prettig bedrijf waar ik mijn ei kwijt kan. Kees Vermeulen hecht aan kwaliteit en perfectie. Ik ook. Als je op die basis kunt werken dan voel je je automatisch op je plek.”

Toen Arjan op 1 januari 1996 officieel in dienst trad bij Vermeulen Autoschade had hij geen enkele ervaring in het autoschadeherstel vak. “Ik was voorheen werkzaam in de gehandicaptenzorg en had op dat vakgebied al mijn diploma’s,” blikt hij terug. “Een compleet andere sector dus. Mijn enige basis was mijn interesse in techniek. Ik kwam dus ‘blanco’ binnen bij Kees, maar die zag het op de een of andere manier in me zitten en toonde zich een geweldige leermeester. De klik tussen ons is groot. We hebben bovendien een blind vertrouwen in elkaar. En ik heb me kunnen ontwikkelen in mijn beroep. Dat is natuurlijk ook mooi.”

En zo groeide de jongeman die in eerste instantie de werkplaats aanveegde en mee mocht kijken bij de vakmensen uit tot een allround-vakman met hart voor auto’s en klanten. “Ik blijf dit een geweldig vak vinden,” zegt hij over het autoschadeherstel-metier. “Een auto komt hier gekreukeld binnen, waarna wij hem als team weer in nieuwstaat brengen. Dat proces gaat nooit vervelen. Dat geldt ook voor de reacties van onze klanten. Sommige zijn tot tranen geroerd wanneer ze oog in oog staan met hun van schade herstelde auto. Daar kan ik enorm van genieten. Ook vind ik het prachtig om aan bijzondere auto’s te werken. Zoals laatst de Porsche Carrera 4 GTS die Kees uit Duitsland had geïmporteerd. De auto kwam behoorlijk beschadigd binnen en kijk hoe hij er nu uit ziet: in topconditie. Ik heb eraan meegewerkt. Ook zo’n exclusieve auto vertrouwt Kees me toe. Dat zegt alles over de samenwerking!”

Lees verder

Van der Wal BV roemt kwaliteit Vermeulen Autoschade

In geval van schade van het wagenpark doet Van der Wal BV graag een beroep op Vermeulen Autoschade. “Daar is een goede reden voor,” zegt directeur/eigenaar Peter van der Wal. “Kees en zijn team leveren uitstekende kwaliteit en denken mee met jou als ondernemer.”

Peter van der Wal begon zijn in Berkenwoude gevestigde bedrijf in 2005. “Een periode daarvoor – van 1994 tot en met 1998- had ik ook al een eigen zaak, maar die ging spijtig genoeg ten onder door een faillissement. Was geen leuke, maar wél een zeer leerzame tijd. In 2005 opperde mijn vrouw het idee om opnieuw voor mezelf te gaan beginnen. Ik liep zelf ook al met dat plan rond en sprak met haar af dat ik klein zou beginnen en de onderneming klein zou blijven. Ik startte met twee auto’s. Anno 2023 is het wagenpark tachtig eenheden groot, werken hier tientallen mensen en fungeert Van der Wal BV als partner voor overheden, bedrijven en andere organisaties. Zij vinden bij ons kwaliteit, betrouwbaarheid en professionaliteit op bet vlak van wegonderhoud, verkeersmaatregelen, groenvoorziening, afvalinzameling, recycling, winterdiensten, markeringen, onderhoud van speelplaatsen en 24/7 beschikbaarheid in geval van calamiteiten.”

Van der Wal BV deed in geval van schade aan het wagenpark de eerste jaren zaken met een groot autoschadeherstelbedrijf in de regio. “Dat beviel op een gegeven moment niet meer,” vertelt Peter van der Wal. “Toen een auto na hersteld te zijn van schade stil kwam te staan omdat een massakabel niet goed bleek te zijn aangesloten, was ik er zo’n beetje klaar mee en ben ik op zoek gegaan naar een partij die wél goed werk aflevert. Die partner vond ik in Vermeulen Autoschade. Al onze verzekerde schades gaan sindsdien naar Kees. Kleine schades nemen we zelf ter hand in onze werkplaats. We zijn erg tevreden over de dienstverlening van Vermeulen. Ze komen net als wij altijd hun afspraken na en leveren topresultaten. Bovendien zijn het vriendelijke mensen. Natuurlijk zou ik liever helemaal geen contact met het bedrijf hebben, ha ha, want dat betekent dat we geen schade meer rijden. Maar als het onverhoopt tóch gebeurt, komen we graag bij Kees en zijn team.”

Lees verder