0180-662022

Bel

06-18415766

WhatsApp

info@vermeulen-autoschade.nl

Mail

Trotse sponsor van Dagbesteding Krimpenerwaard

De voorbije jaren onderhielden we al een warme band met Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard, een regionale organisatie die mensen met een verstandelijke beperking via achttien projecten in onze regio zinvolle en leuke dagbesteding bezorgt in onder meer horeca, zorg en groen. Bij de viering van ons 25-jarig bedrijfsjubileum schakelden we SDK in om met haar deelnemers de bediening van onze gasten ter hand te nemen. We bewaren daar mooie herinneringen aan. Ook betrokken we SDK bij verschillende acties, zoals onlangs de voorjaarsattenties die klanten meekregen na schadeherstel van hun auto. Vanaf deze zomer is de band tussen Vermeulen Autoschade ook terug te zien op drie personenbusjes waarmee de dagbestedingsdeelnemers van hun woning naar de projecten worden vervoerd. We zijn daarvoor een driejarige verbintenis aangegaan. Onlangs plaatsten Kees Vermeulen en dagbestedingsdeelnemer én Vermeulen Autoschade-fan Jeroen Timmer hun handtekeningen onder het contract. Zowel Kees als Jeroen zijn trots op de deal!

Lees verder

Veel belangstelling voor de AAS Koesterweken

De nationale AAS Koesterweken – van 1 mei tot en 31 mei – zorgden ook bij Vermeulen Autoschade voor een flinke toeloop van autobezitters. Tegen een extra aantrekkelijk actietarief konden ze niet alleen kleine krasjes op hun auto laten wegpoetsen, maar kreeg hun gemotoriseerde vierwieler zowel binnen als buiten een schoonmaakbeurt en werden de vloeistoffen alsmede de bandenspanning gecontroleerd door ons technisch team. “We mogen vaststellen dat de actie een succes was”, blikt Kees Vermeulen terug. “Met een aantal mensen, die met iets grotere schades kwamen – zoals diepere krassen die niet kunnen worden weggepoetst- hebben we een vervolgafspraak gemaakt.”

Lees verder

Bob en Remco in eindfase AST-opleiding

In september wacht onze autotechnici Bob en Remco het examen van hun opleiding Autoschadetechnicus (AST). “We liggen goed op schema”, zegt Bob. “Nog een paar maanden en we hopen het AST Niveau 3-diploma binnen te hebben.”

De opleiding geeft scherp inzicht in de nieuwste technieken op autoschadeherstelgebied. Het is vooral de diversiteit die Bob en Remco boeit. “je leert enorm veel op verschillende terreinen”, vertelt Bob. “Van uitlijnen tot calculeren, van het uitlezen van netwerken in auto’s en het meten van druk in dieselpompen; om maar wat zaken te noemen. Toen we net aan de opleiding begonnen, kwam er veel op ons af en vonden we het soms behoorlijk ingewikkeld. Vooral het maken van sommige berekeningen was lastig.  Gaandeweg ontwikkel je je echter steeds verder in de materie en worden dingen niet alleen duidelijk, maar kun je de leerstof ook in de praktijk toepassen. Dat geeft echt een kick! Je gaat je steeds meer allround autoschadetechnicus voelen qua kennis en vaardigheden. Het maakt ons vak alleen maar mooier en leuker!”

Lees verder

Andrew in de studiebanken!

Onze medewerker Andrew Roos is begonnen aan de VOC Innovam-opleiding Front Office Pro. Zijn eerste indrukken zijn zeer positief. “De opleiding levert veel verdieping op het vlak van techniek, calculatie en werkvoorbereiding.”

“De complexiteit van schadehersteltechniek neemt snel verder toe,” weet Andrew. “Parallel daaraan wordt de communicatie met klanten, opdrachtgevers en experts steeds belangrijker: De technische onderbouwing is vaak complex en vraagt om meer kennis en inzicht.  Juist als frontoffice-medewerker moet je weten welke technieken en vaardigheden van mijn collega’s nodig zijn bij de complexe werkzaamheden van het schadeherstelproces. Ik ben in dat opzicht de spil binnen het bedrijf als het gaat om veiligheidskritisch schadeherstel.”

De opleiding gaat op een aantal thema’s stevig de diepte in. Op het programma staan  ADAS & verlichting, Uitlijnrapporten (wiel- en fuseestanden), Calculatie (ADAS, verlichting, uitlijnrapporten), Aandrijfsystemen (elektrische en hybride voertuigen) & materialen en verbindingstechnieken, Communicatie en Synchronisatie.

“Tot en met oktober van dit jaar ben ik één keer per maand in Nieuwegein om daar de trainingen te volgen”, vertelt Andrew Roos. “Daarnaast doe ik ervaring op in de praktijk en staat er het nodige aan huiswerk op het programma. Een aantal disciplines binnen de opleiding beheers ik al, anderen zijn betrekkelijk nieuw voor me. De cursus biedt me overall kennis inzicht in alle technische bedrijfsprocessen. Dat is goed met het oog op de toekomst, zowel intern als extern.”

Lees verder

Geslaagd bezoek Nederlekse ondernemers

Donderdag 24 maart jongstleden mochten wij een groep van ruim twintig collega-ondernemers uit Krimpen aan de Lek en Lekkerkerk ontvangen voor een informeel samenzijn op ons bedrijf. De middag werd georganiseerd in samenwerking met de kerncommissie Nederlek van Ondernemerskring Krimpenerwaard.

Na een kort officieel gedeelte met een toespraak van kerncommissielid Henk-Jan Collignon nam Vermeulen Autoschade-eigenaar Kees Vermeulen de aanwezigen mee in de wereld van het autoschadeherstel én de hoogwaardige dienstverlening die zijn bedrijf óók aan collega-ondernemers uit de West-Krimpenerwaard kan leveren.

Vervolgens werden de bezoekers uitgenodigd om een kijkje in de werkplaats te nemen en zich daar te laten informeren over de verschillende disciplines van het autoschadeherstelvak. Van deze gelegenheid werd ruim gebruik gemaakt. En uiteraard waren er het spreekwoordelijke ‘hapje en drankje’, verzorgd door het team van Arie Kok. ‘Heerlijk om weer eens bij te praten”, klonk het veelvuldig in ondernemerskring. “Vanwege de coronaperikelen was het soms moeilijk om elkaar te ontmoeten. Dat we nu wél weer bij elkaar mogen komen, voelt als een bevrijding. Dit is een heerlijke middag!”

Lees verder

Zomerbanden, winterbanden of toch all season-banden?

Van alle onderdelen die aan een auto zitten zijn de banden de enige die in direct contact staan met het wegdek. Goede banden beïnvloeden het rijgedrag van een auto positief en zijn van groot belang voor stabiliteit en veiligheid. Maar… voor welk type banden kies je? Zomerbanden, winterbanden of juist all season-banden. We zetten de plussen en de minnen op een rijtje.

De grootste verschillen tussen een zomerband en een winterband zijn het profiel en de samenstelling van het rubber. Dat laatste bepaalt de soepelheid van de band. Dit is belangrijk, omdat een band op de juiste manier moet vervormen om optimaal contact te kunnen maken met het wegdek. Alleen dan worden de kwaliteiten van de band maximaal benut en is er sprake van meer grip, een kortere remweg, maximale waterafvoer en de juiste rolweerstand. Dat laatste heeft ook weer invloed op de slijtage van de band en het energieverbruik van de auto.

De soepelheid van het rubber wordt ook beïnvloed door de temperatuur van de buitenlucht en het asfalt en de opwarming van de band tijdens het rijden. Als het te koud is, zal een zomerband minder goed vervormen dan de bedoeling is. Hierdoor worden de eigenschappen van de band nadelig beïnvloed. Als het te warm is, gaan de prestaties van een traditionele winterband sterk achteruit. Bovendien slijt een winterband bij hoge temperaturen sneller.

De keuze voor zomerbanden of winterbanden, heeft te maken met de temperatuur. De ‘grenswaarde’ ligt bij 7 graden Celsius. Is de temperatuur structureel boven de 7 graden, dan zijn zomerbanden de beste optie. Bij temperaturen daaronder zijn winterbanden aan te bevelen. Ze beschikken over fijne lamellen in het profiel die zorgen voor een betere afvoer van water of natte sneeuw. Daardoor heb je meer grip in winterse rijomstandigheden.

All season-banden combineren de eigenschappen van zomerbanden en winterbanden en zijn ontworpen om optimaal te presteren in alle soorten weersomstandigheden. Ze bieden ’s winters meer grip dan zomerbanden en zomers meer grip dan winterbanden. Een allseason -band heeft in de winter duidelijke voordelen ten opzichte van een zomerband, maar ten opzichte van de winterband ook duidelijke tekortkomingen, vooral op het gebied van tractie en zijdelingse grip in de sneeuw. All season-banden zijn dus echt niet geschikt om even een besneeuwde bergpas op en af te rijden. Met all season-banden moet je zowel in de zomer als de winter je rijstijl aanpassen. Door meer afstand te houden en je snelheid aan te passen kun je compenseren voor de tekortkomingen die deze banden ten opzichte van de specialisten hebben. Het is de vraag of je dat moet willen. Onze conclusie: De veiligste combinatie is winterbanden in de winter en zomerbanden in de zomer.

Lees verder

We hebben hem! Een elektronische richtbank van grote klasse

Een regelrechte nieuwe aanwinst: zo mogen we de onlangs geïnstalleerde richtbank met elektronisch meetsysteem gerust noemen!

De plaatsing van de geavanceerde Bench-Rack 5500 richtbank van het Zweedse kwaliteitsmerk Car-O-Liner werd onlangs verricht door Roel de Winter, technicus van Goodmen Equipment uit Swifterbant. Hij werd daarbij vergezeld door Peter Kostelijk van datzelfde, op Flevoland gevestigde, bedrijf.

Met de 5,5 meter lange en van een hefvermogen van 4500 kilogram voorziene Car-O-Liner Bench-Rack 5500 heeft Vermeulen Autoschade nu de beschikking over een richtbank van de triple-A klasse. Met behulp van het systeem is het beter dan ooit mogelijk om te kunnen aantonen dat een auto vóór reparatie krom is. Na het schadeherstel bewijst een nieuwe meting dat het herstel volledig én tot in detail heeft plaatsgevonden. Een en ander wordt in een rapport vervat en dient als bewijsstuk voor de verzekeraar.

“De nieuwe richtbank blinkt op alle fronten uit,”vertelt Peter Kostelijk. “De constructie is zeer degelijk en het systeem werkt snel, precies, soepel en eenvoudig. De database is compleet en volledig actueel. Werkelijk elk meetpunt van elke auto van Volkswagen tot en met Ferrari en alles wat daar tussen zit, is met alle specificaties beschreven én op beeld. In totaal staan er zo’n 16.000 verschillende auto’s in de database. Completer kán niet! Wij weten dan ook zeker dat Vermeulen Autoschade veel plezier gaat beleven aan de Car-O-Liner Bench-Rack!”

Lees verder

Onze nieuwe aanwinst Joey Heuvelman

Jong talent; bij Vermeulen Autoschade zijn we er dol op! Vandaar dat we graag in zee gaan met Joey Heuvelman, 16 jaar en vakman-in-spé. Joey is onlangs bij ons begonnen als leerling-autospuiter. De jonge inwoner van Capelle aan den IJssel brengt vier dagen per week in onze werkplaats door, op dag 5 zit hij i de schoolbanken om theoretische kennis van het spuitersvak op te doen.

“In de voorbije kerstvakantie mocht ik al een paar dagen bij Vermeulen Autoschade meelopen om te ontdekken of het beroep van autospuiter net zo mooi was als ik altijd gedacht had,”, vertelt Joey. “Nou, het overtrof mijn verwachtingen. Het is super leuk, vandaar dat ik me inschreef voor de opleiding en nu hier aan het werk ben.” Joey rondde afgelopen zomer zijn Havo-opleiding af. “Ik ben de enige uit mijn klas die het autoschadeherstelvak in gaat”, glimlacht hij. “Ik heb simpelweg mijn hart gevolgd.”

Als leerling-autospuiter is Joey nu nog vooral actief met het voorbereiden van auto’s voor ze de cabine in gaan. “Ik leer het vak stap voor stap”, zegt hij, terwijl hij bezig is aan het afplakken van een auto-onderdeel. “Thuis oefen ik al wel veel met spuiten. Dat doe ik meestal met mijn brommers, een special paint Tomos en een Hispania crosser. Ook heb ik pas mijn helm gespoten. Over de resultaten ben ik best tevreden.”

Vier keer per week rijdt hij op zijn brommer over de Algerabrug richting Krimpen aan de Lek. “Met veel plezier! Er hangt een heel goede sfeer bij Vermeulen. Ik kan hier zijn wie ik ben en voel me welkom. Minstens net zo mooi is dat ik enorm veel leer van mijn collega’s. Als het aan mij ligt wordt dit een vaste baan en werk ik hier nog vele jaren.”

Lees verder

Richtbank met elektronisch meetsysteem onderweg

Medio november verwacht Vermeulen Autoschade zijn nieuwste aanwinst binnen te krijgen: een richtbank met elektronisch meetsysteem. “Hij is al een tijdje in bestelling, maar leveringsproblemen zorgden er voor dat we hem pas dit najaar in de werkplaats gaan bewonderen,”, vertelt Kees Vermeulen. “Deze geavanceerde apparatuur zorgt ervoor dat we kunnen aantonen dat een auto vóór reparatie krom is én na het herstel met een nieuwe meting kunnen bewijzen dat herstel heeft plaatsgevonden. Deze bevindingen leggen we vast in een dossier dat als bewijsstuk naar de verzekeraar gaat. Deze gegevens borgen voor alle partijen dat een auto veilig en volledig hersteld is. De elektronische richtbank vergt van ons weliswaar een flinke investering, maar zorgt er ook voor dat we voorop lopen in deze nieuwe ontwikkeling en dat is met het oog op de toekomst een goede zaak.”

De aanstaande entree van de elektronische richtbank is mede ingegeven door een vanuit de overheid gewijzigd beleid met betrekking tot het keuren van auto’s na schade. Tot nu toe was het vaak zo dat auto’s die na herstel van forse schade weer de weg op mochten, eerst naar de RDW (Rijksdienst Wegverkeer) gingen om daar een keuring te ondergaan. De overheid heeft er nu voor gekozen om deze keuringen uit te besteden aan erkende schadebedrijven. Vermeulen Autoschade is één van deze geselecteerde WOK-bedrijven (WOK = Wachten Op Keuring). Met de investering in de elektrische richtbank zijn we straks als één van de weinige autoschadeherstelbedrijven in Zuid-Holland volledig geoutilleerd om deze keuringen te verrichten.”

Lees verder

Onze nieuwe aanwinst Charlotte Vermeulen!

Kort na de zomer is Charlotte Vermeulen-de Vries (ja… de dochter van Kees en Carla!) begonnen als nieuwe medewerker van Vermeulen Autoschade. Ze gaat na een inwerkperiode fungeren als intermediair tussen receptie en werkplaats en krijgt een aansturende, organiserende en coördinerende rol.

“Een enorm mooie uitdaging”, zegt Charlotte over haar nieuwe job. “Hoe mijn werk er precies uit gaat zien, moet de komende maanden duidelijk worden. Eerst wil ik het bedrijf en de processen goed leren doorgronden. Hoe? Door goed te kijken, te luisteren, gesprekken te voeren en mee te lopen.”

Kees Vermeulen is blij met de entree van Charlotte. “De functie die zij gaat bekleden gaat voor meer rust in de zaak zorgen, zeker ook in relatie tot het werk van onze receptionist/gastheer Andrew. Hij heeft het al heel druk met het werk aan ‘de voorkant’. Charlotte gaat straks tussen het team en het proces in staan en is in de nabije toekomst van de intake van een auto tot en met het ‘uitrijden’ na herstel onze ‘de spin in het web’. De aanwezigheid van Charlotte biedt mij straks meer ruimte om ‘de weg’ op te gaan en zo de contacten met onze relaties te intensiveren, nieuwe ontwikkelingen op de voet te volgen en er voor te zorgen dat er nóg meer werk komt en blijft. Ik geef van lieverlee mijn regietaak in relatie tot de dagelijkse werkzaamheden uit handen, daar verheug ik me op. Het biedt nieuwe mogelijkheden om ons bedrijf verder te verstevigen.”

Charlotte Vermeulen-de Vries (27, partner van man Yuri én samen met hem oude van dochter Liva) werkte de voorbije tien jaar bij een supermarkt in haar woonplaats Krimpen aan den IJssel. Ze begon er als scholier-met bijbaan en kwam na verloop van tijd in andere functies terecht. “Eerst als caissière, later als hoofdcaissière, vervolgens als teamleider en uiteindelijk als afdelingsmanager”, vertelt ze. “Ik heb het lang naar mijn zin gehad bij mijn vorige werkgever, maar ik ervoer de laatste jaren ook de nadelen van mijn job. Je moet in het supermarktvak bij wijze van spreken 24 uur per dag ‘aan’ staan en wordt geacht in de weekenden en op feestdagen ook beschikbaar te zijn. Zeker na de geboorte van Liva kreeg ik daar steeds meer moeite mee. Je wilt in het weekend toch ook leuke dingen met je gezin doen, hè. Thuis bij mijn ouders hadden we het wel eens over een mogelijke rol voor mij bij Vermeulen Autoschade. Deze zomer verdiepten die gesprekken zich. En nu ben ik met veel plezier begonnen in de zaak.”

Lees verder