0180-662022

Bel

06-18415766

WhatsApp

info@vermeulen-autoschade.nl

Mail

Kick Collection en de band met Vermeulen

Met zijn bedrijf Kick Collection timmert Lekkerkerker Johan Lever stevig aan de weg. Niet alleen in Nederland, maar ook in België en Duitsland is sprake van stevige groei. Verwonderlijk is dat niet, want Kick Collection levert een even groot als fraai assortiment in trendy meubelen die bovendien zeer aantrekkelijk geprijsd zijn.

“Anders dan veel andere ondernemers hebben wij qua omzet geen last van de corona-crisis”, vertelt Johan Lever. “Integendeel: de verkopen zijn juist vanaf april sterk gestegen. Dat heeft met een paar factoren te maken: veel mensen hebben juist in deze tijd meer oog voor hun woning en behoefte om het daar gezellig te maken. Daar komt nog eens bij dat wij de meeste zaken via internet doen. Ook dat trekt klanten aan. Het resultaat is dat we nú staan op een punt dat waar we over een jaar wilden zijn. Dat is echt uniek en daar zijn we natuurlijk enorm blij mee. Daartegenover staat dat we een periode lang wat problemen hebben gehad met het transport vanuit de fabrieken en de beschikbaarheid van materialen. Dat verliep moeizamer dan we gewend waren. Ook het bezoeken van deze productielocaties bleek niet mogelijk. Maar goed, het is niet anders.”

Voor het transport van meubels heeft Kick Collection een wagenpark beschikbaar. In geval van schade schakelt men Vermeulen in. Zoals onlangs toen één van de vrachtwagens schade opliep tijdens een rit over een provinciale weg in Zuid-Limburg. “Gelukkig bleef iedereen ongedeerd”, zegt Johan Lever. “De auto had wel behoorlijk wat schade. Het wiel rechtsvoor vloog er onder uit, een spiegel gaf de geest, de airbag vloog uit zijn behuizing en er was schade aan de zijkant van de auto. Een mooie klus voor Kees Vermeulen en zijn team om de auto weer goed op te knappen. Daar hebben we vanzelfsprekend alle vertrouwen in, want Vermeulen Autoschade heeft een uitstekende naam in de regio. Grappig genoeg ken ik Kees nog vanuit een heel andere setting. Zo’n twintig jaar geleden ontmoette ik hem voor het eerst tijdens het motorcrossen, een gezamenlijke hobby van Kees en mijn vader. De laatste jaren liep ik Kees regelmatig tegen het lijf tijdens de businessclub-events van voetbalvereniging Lekkerkerk. En nu brengen we, via onze verzekeringstussenpersoon RonnoR onze wagens bij hem in geval van schade. Het is goed en vertrouwd.”

Meer weten over Kick Collection: www.kickcollection.nl

Lees verder

Arianne Scheer neemt afscheid

Arianne Scheer was sinds 2016 als medewerkster eindafwerking en spotrepair werkzaam bij Vermeulen Autoschade. Per 2 november gaat ze een nieuwe uitdaging aan: een buitendienstfunctie in de klimaattechniek.

“Ik heb altijd prima naar mijn zin gehad bij Vermeulen, maar deze nieuwe baan lijkt me nóg leuker”, zegt ze. “Wat me er vooral in aanspreekt is de vrijheid van het ‘buiten zijn’ én de afwisseling. Ik krijg een eigen servicewagen, waarmee ik er vanaf huis op uittrek. Bij het bedrijf begin ik straks als leerling-servicemonteur. Ik zal ook weer in de boeken moeten duiken om me mijn nieuwe vak eigen te maken.”

Arianne weet nu al dat ze mooie herinneringen zal koesteren aan haar ruim vier jaar bij Vermeulen Autoschade. “Absoluut! Ik heb hier veel geleerd en heb vooral genoten van de ritjes met de transportwagen naar onze klanten. Mensen ontzorgen is het mooiste wat er is. In mijn nieuwe baan ga ik daarmee verder, zij het in een ander vakgebied. Kees Vermeulen wil ik bedanken voor zijn vertrouwen én de kansen die hij me bood om het vak te leren. Ik wens hem en mijn collega’s alle goed voor de toekomst.”

Lees verder

Schade na ‘corona-ergernis’

“Je ziet wel eens een andere auto over het hoofd”, stelt Miranda Kleibeuker een tikje laconiek vast wanneer ze terugdenkt aan de schade die haar Toyota Avensis opliep toen ze wilde wegrijden uit een parkeerhaven. “Ik had zojuist boodschappen gedaan en me geërgerd aan de drukte in de winkel, waar mensen ondanks de coronamaatregelen kriskras door elkaar heen liepen. Die frustratie nam ik mee toen ik mijn auto instapte en wegreed. Daardoor lette ik niet goed op en raakte ik een geparkeerde auto. De schade viel gelukkig enigszins mee. Ik mdldde me vervolgens bij verzekeraar Interpolis en die bood me de keuze uit een aantal autoschadeherstelbedrijven. Uit dat rijtje koos ik Vermeulen, want: lekker dichtbij en mij bekend van een eerdere schade tien jaar geleden. Die was destijds perfect afgehandeld. En nu gebeurde dat wéér. Ik werd keurig te woord gestaan en kreeg een prima leenauto mee. Een paar dagen later was mijn Toyota klaar. Het resultaat: een plaatje! Hoewel de Avensis alweer tien jaar oud is, ben ik er zuinig op. Bij Vermeulen denken ze daar hetzelfde over. Mocht ik weer een keer schade hebben, dan weet ik waar ik moet zijn.”

Lees verder

Mike van Herk kiest voor nieuwe uitdaging

Na vijf jaar bij Vermeulen Autoschade te hebben gewerkt stapt Mike van Herk begon november over naar een ander autoschadeherstelbedrijf: Spek in Bergambacht. “Ik heb er verschillende redenen voor om van baan te veranderen”, vertelt Mike. “In de eerste plaats vind ik het aantrekkelijk om een nieuwe uitdaging aan te gaan in een andere omgeving, waar ik spuiter wordt met een eigen cabine. Daarnaast gaat mijn vader in Schoonhoven wonen en ik waarschijnlijk ook. Dan is werken in Bergambacht dichtbij, hè?!”

Het viel Mike van Herk niet bepaald gemakkelijk om zijn vertrek bekend te maken aan Kees Vermeulen. “Daar heb ik vooraf wel een paar slapeloze nachten van gehad”, beaamt Mike. “Ik heb per slot van rekening enorm veel aan Kees te danken. Hij heeft me het vak geleerd en in me geïnvesteerd. Daar ben ik hem en zeker ook mijn collega’s zeer dankbaar voor. Ik heb hier vijf mooie jaren gehad, zeker weten! Dat maakt het ook lastig om afscheid te nemen, hè. Toch heb ik de stap gezet. De uitdaging won het van het vertrouwde.”

Lees verder

Uitbreiding leenwagenpark met hybride Toyota’s

Begin 2021 wordt het leenauto-arsenaal van Vermeulen Autoschade uitgebreid met drie gloednieuwe Toyota’s: een Corolla Hybrid en twee maal een Yaris Hybrid. De wagens worden geleverd door Toyota Van Schaik Krimpen.

“Ik liep al een tijd rond met het idee om ons leenwagenpark te vernieuwen met hybrid-autos”, vertelet Kees Vermeulen. “Ze zijn innovatief, hebben een lage Co2-uitstoot en passen alleen daarom al bij wat wij als bedrijf willen communiceren: milieubewustheid en gericht op de toekomst.”

Vermeulen kwam bij Van Schaik Krimpen terecht en deed vervolgens zaken met vestigingsmanager Jaco Post. “Helemaal toevallig was dat niet”, glimlacht Post. “Want het merk Toyota geldt wereldwijd als pionier én specialist in hybride modellen. Dat begon in 1997 met de Toyota Prius die destijds zijn tijd ver vooruit was. Heden ten dage zijn al onze personenauto’s in hybride-uitvoering verkrijgbaar. De combinatie ven elektrisch rijden en een benzinemotor biedt grote voordelen. Je hebt bijvoorbeeld geen laadpunt en stekkers nodig nodig omdat de auto zichzelf oplaadt. Daarnaast is de actieradius vertrouwenwekkend groot met tussen de 800 en 1000 kilometer. Mensen die hun Toyota Hybrid gebruiken om bijvoorbeeld van huis naar kantoor te rijden hebben zelfs genoeg aan de elektromotor alleen. In dat geval is de Co2 uitstoot nul!”

De relatie tussen Van Schaik en Vermeulen is ‘warm’, zo verzekert Jaco Post. “Toyota’s met schade laten we graag herstellen door de vakmensen van Vermeulen. Het bedrijf is Toyota Erkend-schadehersteller en die titel heeft men niet zo maar gekregen. Er gingen cursussen aan vooraf en ieder jaar vindt er een audit plaats. Vermeulen Autoschade werkt volgens de strengste fabriekseisen en gebruikt alleen originele Toyota-onderdelen. Vandaar dat wij vol vertrouwen zaken doen met dit bedrijf. Als ze dan ook nog eens auto’s bij ons bestelen, dan kunnen we alleen maar extra tevreden zijn, hè! We wensen de klanten van Vermeulen Autoschade straks veel veilige en comfortabele kilometers toe in de door ons te leveren auto’s.”

Lees verder

Mondkapjes en Vermeulen Autoschade

Gisterenavond (maandag 28 september) heeft het kabinet de coronamaatregelen aangescherpt. Men wil daarmee de opmars van Covid-19 terugdringen.

Premier Rutte en Minister de Jonge stelden een mondkapje in de openbare (winkel) ruimte nog niet verplicht. Om die reden kan en wil ik geen mondkapjesplicht invoeren voor mijn bedrijf. Toch ben ik ervan overtuigd dat alle beetjes helpen. Daarom vraag ik u als u ons pand bezoekt een mondkapje te dragen. Immers baat het niet dan schaadt het niet.

Mondkapjes worden door ons gratis verstrekt bij de ingang van ons bedrijf. Om de 1,5 m regel te kunnen garanderen is het maximum aantal klanten in onze ontvangstruimte beperkt tot 3. Eerdere coronamaatregelen blijven van kracht. De aanvullende maatregelen gaan in vanaf 30 september. Ik hoop op uw begrip voor deze vervelende situatie. Samen krijgen we corona eronder!

We houden ons aan de RIVM richtlijnen. Bent u er toch niet helemaal gerust op? U kunt ons altijd bellen om te overleggen wat het beste past voor u!

Hartelijke groet,

Kees Vermeulen

Lees verder

Zo blijf ik lekker mobiel

86 is ze inmiddels: Adrie Schouten uit Krimpen aan de Lek. En nog altijd rijdt ze met veel plezier in haar Renault Modus. “Ik voel me prima achter het stuur”, vertelt ze. “Alleen probeer ik wel de snelwegritten tot het minimum te beperken. In de Krimpenerwaard maak ik echter nog aardig wat kilometers, hoor! Juist op mijn leeftijd is een auto onmisbaar. Want zo blijf ik lekker mobiel. Tja, en af en toe rijd ik schade. Meestal zijn het kleine dingetjes, zoals een paaltje dat ik over het hoofd zie. Dan hoor ik een krassend geluid en weet ik meteen hoe laat het is. Gelukkig heb ik Vermeulen Autoschade om het allemaal te repareren. Zoals onlangs toen ik snel even wat spullen naar mijn dochter moest brengen. Ze miste wat spullen die ze nodig had bij het klussen aan haar nieuwe woning. Bij een splitsing in het dorp moest ik een auto ontwijken die plotseling uit een inrit kwam stuiven. Ik raakte toen lichtjes een geparkeerd bedrijfsbusje. Geen grote schade hoor, maar ik ben zuinig op mijn auto en vond herstel noodzakelijk. Bij Vermeulen ben ik prima en heel vriendelijk geholpen, compleet met haal- en brengservice. Comfortabeler kán niet. En mijn Renault? Die ziet er weer uit om door een ringetje te halen!”

Lees verder

Ze doen wat ze beloven. Net als wij!

Voor Dick en Els Willemse is het volstrekt duidelijk: “Schade aan één van onze bedrijfswagens? Dan bellen we Vermeulen!”

Het Lekkerkse echtpaar voert alweer sinds 2003 de regie over Verhuis- en montagebedrijf Willemse, een bloeiend en groeiend bedrijf dat zowel binnen als buiten de landsgrenzen actief is voor zowel particuliere als zakelijke klanten. “Zo’n tachtig procent van onze activiteiten spelen zich in Nederland af”, vertelt Els Willemse. “Zo houden we ons bezig met het verhuizen van mensen en bedrijven en verrichten we transport met onze trekkers en trailers. Daarnaast doen we koerierswerk en verrichten we montage en demontagewerkzaamheden van te verhuizen kantoormeubilair.”

“Vanaf de start is het ons voor de wind gegaan”, stelt Dick Willemse vast. “Er bleek meteen behoefte aan onze ontzorgende dienstverlening en we groeiden dan ook flink. De kredietcrisis die in 2008 begon leverde ons wel een dip op. Daar hebben we echt last van gehad. Het duurde tot 2017 voor we weer helemaal op het oude niveau zaten. 2018 en 2019 waren echte topjaren en 2020 begon ook uitstekend. En daarna kwam de coronacrisis. Een paar weken lang was het hier onnatuurlijk stil en hebben we ons even afgevraagd hoe het verder moest. Daarna trok de markt gelukkig snel aan en mogen we vaststellen dat we weer volop in het werk zitten. Met andere woorden: 2020 zou nog wel eens heel redelijk kunnen uitpakken voor ons.”

Af en toe rijden de bedrijfswagens van Willemse schade. En dan is ‘de redding’ dichtbij te vinden, weten Dick en Els Willemse. “Dan gaan we naar Vermeulen, want dan weten we zeker dat we snel en goed geholpen worden. We zijn er erg tevreden over. Het mooie van Vermeulen Autoschade is dat ze doen wat ze beloven. Zo zijn wij ook. No nonsense kwaliteit leveren. Dat waarderen we zeer. Met het bedrijf zijn we inmiddels een jaar of vijf klant. Wat ons betreft komen daar nog heel wat jaren bij!”

Lees verder

Flinke kras door kinderfiets

Aad Tellier was bezig in zijn voortuin toen het gebeurde: een kleuter op een kinderfietsje toucheerde zijn Skoda Fabia. “Het stuurtje schuurde langs de lak van mijn voor de deur geparkeerde auto en dat leverde een lange kras op”, vertelt de Lekkerkerker. “Eerst heb ik gekeken of het goed ging met dat kleine meiske, want dat was het belangrijkste. Daarna zag ik de schade en heb ik mijn verzekeringsmaatschappij gebeld.”Die verwees de heer Tellier door naar Vermeulen Autoschade in het naburige Krimpen aan de Lek. “En daar ben ik nog steeds blij mee”, lacht hij. “De service die ik daar heb ervaren was buitengewoon. Ze kwamen nota bene mijn auto halen en weer terugbrengen: perfect hersteld én mooi gepoetst. Van enig kleurverschil was geen sprake. Beter kan niet! Alles bij elkaar ben ik ‘m maar een dag kwijt geweest. Natuurlijk hoop ik nooit meer een beroep te doen op de mensen van Vermeulen, want dat zou betekenen dat ik weer schade heb gereden, ha ha. Maar mocht het me nog een keer overkomen, dan weet ik waar ik zijn moet! Ik kan dit bedrijf bij iedereen aanbevelen!”

Lees verder

We zijn BOVAG-lid!

Vermeulen Autoschade was al aangesloten bij de brancheorganisatie voor autoschadeherstel FOCWA, daar is nu het BOVAG-lidmaatschap bijgekomen. Sinds 8 juli jongstleden zijn we officieel lid van deze overkoepelende automotive-organisatie.

“We hebben besloten ons bij de autoschadetak van BOVAG aan te sluiten omdat we daarmee in staat zijn onze dienstverlening verder uit te breiden en klanten van alle verzekeringsmaatschappijen op maat kunnen bedienen met perfect autoschadeherstel, voorzien van liefst vier jaar BOVAG-garantie”, vertelt Kees Vermeulen. “Daarnaast is BOVAG een kwaliteitslabel dat precies aansluit bij het hoge niveau dat wij leveren op het vlak van autoschadeherstel en het ontzorgen van mensen die ons hun auto toevertrouwen. Kortom: we zijn erg blij met onze toetreding en hebben er hoge verwachtingen van.”

Om het BOVAG-label te mogen voeren diende Vermeulen Autoschade aan een aantal strenge eisen voldoen. “We zijn daar glansrijk doorheen gekomen”, aldus Kees Vermeulen. “En eerlijk gezegd twijfelde ik daar vooraf ook niet aan. Wij zijn net als BOVAG uiterst kritisch op kwaliteit. Het belang én een veilige mobiliteit van onze klanten staan altijd voorop.”

Lees verder