Skip to main content

Vriendelijk, meelevend, servicebewust en kundig; het zijn zomaar wat kwalificaties die op Andrew Roos van toepassing zijn. Als receptionist geldt hij niet alleen als het levend visitekaartje van Vermeulen Autoschade, maar is hij ook de spin in het web binnen het bedrijf.

“Mijn werk is heel veelzijdig”, vertelt de vriendelijke Krimpenaar. “Een belangrijk onderdeel er van is het ontvangen van klanten en het beantwoorden van hun vragen. Ik stel ze waarnodig op hun gemak en vul desgewenst samen met hen het schadeformulier in. Ook verzorg ik de contacten met de verzekeraars, maak ik de werkorders aan en zorg ik voor aansturing van onze technici. Ik houd als het ware het autoschadeherstelproces in de gaten en houdt onze klanten daarvan op de hoogte. Ook voer ik de eindcontrole uit over de gerepareerde auto’s. Daarbij ben ik super kritisch in mijn beoordeling. Alles wat hier de werkplaats verlaat moet voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen van FOCWA, BOVAG en vooral óók Vermeulen Autoschade. Daar wordt niet mee gesjoemeld. Nooit!”

Andrew Roos is inmiddels vijf jaar in fulltime dienst van Vermeulen Autoschade. “Ik kwam hier terecht door stage van school”, blikt hij terug. “Dat leidde tot een weekendbaantje dat ik combineerde met mijn HBO-opleiding Small Business en Retailmanagement. Ik studeerde af op ‘Ondernemerschap’ waardoor ik een winkel of iets in de horeca zou kunnen beginnen. Omdat er juist in die periode een economische crisis rondwaarde koos ik voor de ‘veiligheid’ van een vaste baan bij Vermeulen Autoschade. Nooit spijt van gehad, hoewel ik het zelfstandig ondernemerschap nog niet uit mijn hoofd heb gezet. Een eigen horecazaak lijkt me bijvoorbeeld erg leuk.”

Van zijn baan als receptionist vindt Andrew het contact met de klanten het mooiste. “Ik maak graag ‘de verbinding’, zowel in persoonlijk als in zakelijk opzicht”, vertelt hij. “Uiteindelijk is het belangrijk dat de klant een goed gevoel over houdt aan ons bedrijf. Daar zorgen we voor met kwaliteitsdienstverlening, zowel technisch als in menselijk opzicht. Mijn collega’s en ik doen graag wat extra moeite voor onze klanten. Mensen willen graag gehoord worden met hun vraag of probleem. Dan moet je zorgen dat je er voor hen bent! Met empathie, met service en met kwalitatief hoogwaardig schadeherstel.”

In zijn vrije tijd geldt Andrew Roos als een zeer actieve persoon. Veel Krimpenaren kennen hem met zijn radioprogramma ‘Het Molukse Uurtje’ en in Capelle van het radioprogramma ‘Sagu Manta’, speciaal voor inwoners met een Molukse achtergrond en/of –interesse. Daarnaast is hij ondermeer lid van Werkgroep SAMEN, een organisatie die vanuit de Molukse gemeenschap activiteiten organiseert die de verbinding met andere Krimpenaren verder verstevigen. Roos, zélf gezegend met een Molukse achtergrond- houdt zich daarnaast vol passie bezig met de realisatie van een Landelijk Moluks Monument. Dat zou geplaatst moeten worden aan de Lloydkade in Rotterdam. “Dat was een locatie waar eind jaren veertig begin jaren vijftig, na het uitroepen van de onafhankelijkheid van Indonesië, de meeste schepen aankwamen vol Molukse gezinnen. Zij waren hun leven in hun vaderland niet zeker omdat ze zich terplekke veelal via het KNIL hadden ingezet voor Nederland. Om ons dat te herinneren is een monument van groot belang. We hebben er goede hoop op dat deze landelijke gedenkplek er gaat komen.”

Leave a Reply