Skip to main content

Steeds meer autobedrijven uit de regio laten schade aan auto’s van hun klanten herstellen door Vermeulen Autoschade. “Je weet dat het bij Vermeulen in goede handen is, hè?!”

Autobedrijf Van Roon en Roocar behoren tot de dealerbedrijven die graag zaken doen met Vermeulen Autoschade. “De relatie is in de loop der jaren gegroeid en heeft zich versterkt nadat het autoschadeherstelbedrijf waarmee wij zaken deden, aan een nieuwe eigenaar werd verkocht. We vonden dat een goed moment om naar Vermeulen over te stappen”, vertelt Angelo van Roon, mededirecteur van Autobedrijf Van Roon en Roocar. “Schades aan auto’s van klanten houden we zelf in beheer en demontage en montage van onderdelen voeren we zelf uit. Plaatschade en spuitwerk verricht Vermeulen voor ons. Tot onze volle tevredenheid. Ik zou het liefst alle schades onderbrengen bij Vermeulen, maar helaas lukt dat niet door de ‘sturing’ van verzekeringsmaatschappijen. Eerlijk gezegd ergert me dat enorm, temeer omdat in Krimpen aan de Lek een tophersteller huist waar ik dan geen beroep op kan doen.”.

Autobedrijf Van Roon en Roocar bedienen de Krimpenerwaard met liefst vier merken: Nissan, Renault, Dacia en Honda. De in 1972 gestichte familieonderneming in Krimpen aan den  IJssel heeft in de loop der jaren vele tevreden klanten aan zich weten te binden en beschikt over een ijzersterke reputatie.

“We zijn ooit met Fiat begonnen”, vertelt directeur Angelo van Roon. In 1980 voegden we daar het Japanse merk Honda aan toe. Op een gegeven moment moest er een keuze gemaakt worden: toentertijd was het dealerschap van twee merken  binnen één garagebedrijf niet toegestaan. We besloten daarom om Fiat af te stoten en met Honda verder te gaan. Zo’n 25 jaar geleden werden we ook dealer van Nissan, in 2013 gevolgd door het dealerschap van Renault en Dacia. Verder doorgroeien is op deze locatie nauwelijks mogelijk. We bouwen er nog een klein stukje bij, meer kan niet. En verder gaan we volop verder met investeren in after sales en moderniseren we onze werkplaatsen. Zo kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn.”

Leave a Reply