Skip to main content

Toen Ben Alderliesten uit het slaapkamerraam van zijn jaren-twintig woning naar beneden keek ontdekte hij een deukje en een kras op de achterklep van zijn Nissan Qashqai.

“En dan ga je terugrekenen, hè”, zegt de onlangs gepensioneerde politiemedewerker uit Nieuw-Lekkerland. “Ik kwam tot de conclusie dat de schade moet zijn ontstaan tijdens een bezoekje aan het winkelcentrum hier in het dorp. Een winkelwagentje kan het niet geweest zijn, daarvoor zat de deuk net wast te hoog. Ik vermoed dat het een fietsstuur geweest is dat in onzachte aanraking met mijn auto is geweest.”

Na het vaststellen van de schade nam Ben Alderliesten contact op met zijn verzekeringsmaatschappij. “Men gaf mij twee adressen waar ik de deuk kon laten repareren. Het ene bedrijf was gevestigd in Capelle aan den IJssel, het andere in Krimpen aan de Lek. Ik koos voor de tweede optie, nam de pont over de Lek en parkeerde mijn auto bij Vermeulen Autoschade, een voor mij onbekend bedrijf.”

“Ik werd er op keurige manier te woord gestaan. Het zelfde gold voor het herstel van de schade aan mijn Nissan. Na drie dagen had ik mijn auto weer terug, precies volgens afspraak en in perfecte staat. Uiteraard hoop ik in het vervolg gevrijwaard te blijven van schade, maar áls het nog een keer gebeurt dan ga ik wéér naar Vermeulen!”

Leuk om te vermelden is zeker ook dat Ben Alderliesten een buitengewoon trouwe Nissan-fan is. “In 1976 kocht ik mijn eerste,” vertelt hij. “Toen heette het merk overigens nog Datsun. Ik schafte hem aan bij autobedrijf Hofman Aantjes hier in Nieuw-Lekkerland. En dat doe ik nog steeds. Daar ben ik overigens niet de enige in het dorp. In Nieuw-Lekkerland rijden al tientallen jaren bovengemiddeld veel Nissans rond. Logisch, want het zijn uitstekende auto’s en de dealer zit om de hoek, ha ha!”

Leave a Reply