0180-662022

Bel

06-18415766

WhatsApp

info@vermeulen-autoschade.nl

Mail

Schade in het buitenland

Schade op vakantie in het buitenland? Je moet er niet aan denken, maar het kan zomaar gebeuren. “In dat geval is het verstandig om meteen de ANWB Alarmcentrale te bellen”, vertelt Kees Vermeulen. “Daarnaast moet je een internationaal schadeformulier bij je hebben dat jij en de tegenpartij ondertekenen voordat de auto’s verplaatst worden. Als degene met wie je gebotst bent, geen taal spreekt die jij beheerst kun je toch samen met schadeformulier invullen. Deze zijn Europees erkend en bevatten inhoudelijk exact dezelfde tekst en tekenvlakken. Mocht hij of zij geen schadeformulier bij zich hebben, bel dan de politie.”

Mocht de schade aan uw auto zo beperkt zijn dat je er gewoon je weg veilig mee kunt vervolgen, dan kun je er voor kiezen om de schade bij terugkomst in Nederland te laten herstellen. Bij twijfel doet u er goed aan om bij een plaatselijke autodealer of een autoschadeherstelbedrijf langs te gaan.”

“Moraal van het verhaal: ga goed voorbereid op vakantie en zorg sowieso dat er een Europees schadeformulier in de auto aanwezig is. Exemplaren liggen voor u klaar in onze receptie. Je kunt ze maar beter bij je hebben.”

Lees verder

Nu nog het buitenwerk…

Ons bedrijfspand mag dan wel af en ingericht zijn, het nieuw- en verbouwproject is daarmee nog niet ten einde. De buitenzijde aan de ‘Tiendweg-kant’ moet nog worden beetgepakt. Dat gaat gebeuren door Aannemingsbedrijf C. de Kwaadsteniet uit Moordrecht.

“Direct na de zomervakantie gaan we hiermee aan de slag”, vertelt Marijn Maaijen, directeur-eigenaar van C. de Kwaadsteniet. “Aan de zijkant van het bedrijfspand creëren we nieuwe en ruime parkeerplaatsen, gecombineerd met boompjes en een mooie omlijsting met schanskorven die we met stenen vullen. Zo ontstaat er een representatief en praktisch totaalplaatje dat mooi aansluit bij het gebouw en de omgeving.”

Aannemingsbedrijf C. de Kwaadsteniet maakte met de vervolmaking van de buitenruimte de cirkel rond waar het haar activiteiten rondom de bouw van het Vermeulen-pand. “Klopt”, zegt Marijn Maaijen. “We waren ook al in het beginstadium van de partij. We verwijderden toen de bestrating, groeven de bouwput en deden het nodige andere grondwerk. Het is ons dagelijks werk als in grond, weg en waterbouw gespecialiseerde onderneming. Dat Vermeulen ons uitkoos voor deze opdrachten berust niet op toeval. Beide bedrijven hebben al jaren lang een goede band. Kees Vermeulen schakelt ons in voor werk op ons vakgebied, wij maken gebruik van zijn vakmanschap als één van onze auto’s schade heeft gereden. Tot volle tevredenheid. En ik weet zeker dat dat wederzijds is!”

Lees verder

‘Ze denken mee met jou als klant’

Yvette Erkelens uit Lekkerkerk was amper een week de trotse eigenaar van een BMW 218 Cabrio, toen ze met schade aan haar aanwinst werd geconfronteerd. “Een deuk in het portier. Dat deed wel even flink zeer…. Ik heb er die nacht slecht van geslapen.”

Om de schade te laten herstellen nam ze contact op met Vermeulen Autoschade. “Dat ik in Krimpen aan de Lek terecht kwam had alles te maken met mijn man. Hij kent Andrew Roos, de receptionist van Vermeulen Autoschade. Ik ben langs gegaan met de BMW en werd allervriendelijkst te woord gestaan. Er was alleen één probleem: vanwege de officiële opening van het vernieuwde bedrijfspand van Vermeulen kon men mij niet direct helpen. Andrew heeft vervolgens enorm zijn best gedaan om toch voor een bevredigende oplossing te zorgen. Hij nam contact op met ‘Jeroen van Dijk Uitdeuken zonder spuiten’ in Schoonhoven en legde hem de situatie uit. Niet veel later bracht ik mijn auto daar om hem uiteindelijk in topstaat terug te krijgen. Goed werk van Jeroen én zeker ook van Andrew. Er wordt vaak gezegd dat ze bij Vermeulen Autoschade écht meedenken met jou als klant. Ik kan je zeggen dat het klopt! Topservice!”

Lees verder

Speciale openingkrant

Vermeulen Autoschade_proef3

Lees verder

De opening: onvergetelijk!

Familieleden, medewerkers en oud-medewerkers, zakelijke relaties; ze waren op donderdag 20 juni jongstleden allemaal aanwezig tijdens de bijzonder drukbezochte receptie ter gelegenheid van de officiële opening van het vernieuwde en uitgebreide bedrijfspand van Vermeulen Autoschade.

De gasten kregen de gelegenheid om alle noviteiten te bewonderen. Daarnaast was er volop gelegenheid om gezellig bij te praten en te genieten van een hapje en een drankje, voortreffelijk geserveerd door Het Koetshuis en vijf verstandelijk beperkte deelnemers van Stichting Dagbesteding Krimpenerwaard; een organisatie waar wij veel affiniteit mee hebben. Tussendoor was er ook nog een ‘automotive’quiz met als hoofdprijs een toren van autodrop.

De openingshandeling werd verricht door Kees’ vrouw Carla én zijn moeder. Ze knipten een lint door dat toegang gaf tot de 300 m2 extra bedrijfsruimte. Uiteraard was er ook een speech van Kees Vermeulen, waarin hij het belang van de uitbreiding uitlegde én het gemak daarvan voor medewerkers en klanten. “Met deze extra meters erbij creëren we letterlijk en figuurlijk de ruimte om ons werk nog beter te doen”, vertelde hij. “Dat is prettig voor ons team én het vergroot de efficiëntie. We staan gesteld voor de toekomst en dat is een prettige gedachte. Zeker ook naar onze klanten toe, want die willen we maximaal blijven ontzorgen in geval van autoschade en alles wat daarbij komt kijken.”

Kees Vermeulen kijkt met een goed gevoel terug op ’20 juni’. “Het was in alle opzichten een topdag! De belangstelling? Overweldigend. En ook fijn: de vele enthousiaste reacties. Ik wil ook vanaf deze plaats iedereen hartelijk bedanken voor hun aanwezigheid, de lovende woorden en de cadeaus. Ze maakten de opening tot een onvergetelijke dag!”

Lees verder

Vermeulen Autoschade staat gesteld voor de toekomst. Die conclusie mag gerust getrokken worden na de opening van het nieuwbouwgedeelte van het in Krimpen aan de Lek gevestigde bedrijf.

Eigenaar Kees Vermeulen liep al een paar jaar rond met plannen om uit te breiden en zijn onderneming nog efficiënter in te richten. Afgelopen najaar kwam een en ander in een stroomversnelling en werden woorden daden. Het resultaat werd donderdagmiddag en -avond bewonderd door familie, medewerkers én een grote groep genodigden. De gasten kregen alle gelegenheid om het vernieuwde pand te bekijken en zich op de hoogte te stellen van alle noviteiten. Daarnaast werden ze getrakteerd op een mooie speech van Kees Vermeulen én de lekkerste hapjes en drankjes, geserveerd door Het Koetshuis en een team van stichting Dagbesteding Krimpenerwaard. 

“Het vergrote bedrijfsoppervlak maakt het mogelijk om onze klanten nóg beter van dienst te zijn”, zegt de directeur-eigenaar van Vermeulen Autoschade. “Meer ruimte en een duidelijke routing vergroten het overzicht en de efficiency. Met andere woorden: we winnen verder aan professionaliteit!”

Aan dat laatste was overigens al geen gebrek bij Vermeulen Autoschade. Het FOCWA-erkende en bij AAS Autoherstel aangesloten bedrijf bouwde de voorbije 27 jaar in een gestaag tempo aan een voortreffelijke reputatie én een uitstraling die niet ophoudt bij vestigingsplaats Krimpen aan de Lek. “Het is belangrijk om op het netvlies van je klanten én potentiële klanten te staan”, weet Kees Vermeulen. “Maar nog oneindig veel belangrijker is dat je werk levert dat elke toets der kritiek kan doorstaan en je goede naam elke keer weer bevestigt. Uiteindelijk draait het in mijn optiek maar om één ding: optimale klanttevredenheid. Omdat te bereiken heb je meer nodig dan alleen technisch vakmanschap. Ook inlevingsvermogen, een vriendelijke klantbehandeling en de juiste randvoorwaarden horen bij ons bedrijf. De eerste opvang na schade, helpen met het invullen van formulieren, de afwikkeling met de verzekeringsmaatschappij, een gratis leenauto of leenfiets, een was- en poetsbeurt bij aflevering; wij zorgen er voor. En dat blijven we doen!”

Lees verder

‘Ik heb Vermeulen in huis!’

Petra Heuseveldt uit Lekkerkerk reed met haar Skoda Citygo op de snelweg, hoorde een steentje tegen de voorruit aantikken en ontwaarde direct daarna een flinke scheur. Reden om haar verzekeraar op te bellen. Die liet voor het ruitherstel de keuze tussen enkele bedrijven. “Ik koos voor Vermeulen Autoschade”, vertelt ze. “Eigenlijk maar om één reden: die zaak is lekker dichtbij!”

Spijt van die beslissing heeft ze geen seconde gehad. “De ontvangst was allervriendelijkst en ook rondom de vervanging van de ruit verliep alles perfect. Ik bracht mijn auto rond 08,.3 uur en kon ‘m tegen vieren alweer ophalen. In de tussenliggende tijd kreeg ik een leenauto mee. Goed geregeld! En minstens net zo prettig: toen ik mijn Skoda kwam ophalen zat er niet alleen een nieuwe voorruit in, maar bleek de auto ook gewassen en gestofzuigd. Was wel nodig ook hoor, ha ha! Ook leuk: op de rechtervoorstoel stond een mooi bakje met voorjaarsbloemen. Staat heel fleurig in mijn woonkamer, kan ik je wel vertellen. Ik heb met andere woorden ‘Vermeulen in huis gehaald’, ha ha! Mocht ik ooit weer schade aan mijn auto hebben, dan kom ik zeker terecht bij dit prima bedrijf.”

Lees verder

‘Mijn oude dienstmaat staat op eenzame hoogte’

Veel van de zakelijke relaties van Vermeulen Autoschade bevinden zich in de Krimpenerwaard, maar er zijn uitzonderingen. Neem bijvoorbeeld transportbedrijf Van Mechelen. De onderneming van John van Mechelen opereert vanuit Breukelen en is desondanks tóch enthousiast klant van ons bedrijf.

“Dat heeft alles te maken met het gezamenlijk verleden van Kees Vermeulen en mij”, vertelt Van Mechelen. “We hebben samen onze militaire dienstplicht doorgebracht en waren ‘slapies’. Kees en ik hadden van meet af aan een mooie klik. Best apart hè: een nuchtere Krimpenerwaarder en een Amsterdammer die het goed met elkaar kunnen vinden!”

Na hun dienstijd bleef de vriendschap intact en begonnen beide mannen aan hun maatschappelijke carrière. “Kees benutte zijn afzwaaipremie om in een loods voor zichzelf te beginnen in het autoschadeherstel. Ik was in eerste instantie wat ‘losbolliger’ ingesteld en heb heel wat verschillende dingen gedaan alvorens ik in 2011 begon als transportondernemer. Ik startte midden in de crisis met een gehuurde vrachtwagen en beschik heden ten dage over 36 rijdende eenheden, waarvan twintig trucks. We vervoeren witgoed, gevaarlijke stoffen, auto-onderdelen en zeecontainers; een bonte variatie inderdaad. En tegelijkertijd een bewuste keuze vanwege de spreiding. Ik vind het domweg niet verstandig om op één paard te wedden of voor één opdrachtgever te rijden.”

John van Mechelen heeft het uitstekend naar de zin met zijn goed draaiende bedrijf, al stelt hij ook dat hij er niet rijk van zal worden. “Landelijk gezien zijn de marges laag”, zegt hij. “Gelukkig red ik het prima door zelf het onderhoud van de eenheden in mijn eigen werkplaats uit te voeren. De garagefaciliteiten maak ik ook toegankelijk voor andere transportbedrijven en particulieren die onderhoud, reparaties en APK willen aan truck of personenauto.”

Met Kees Vermeulen heeft hij af en toe contact. “Eigenlijk veel te weinig, maar we hebben het allebei druk. Ik schakel zijn bedrijf in wanneer ik spuitwerk nodig heb van onderdelen. Dat gebeurt nergens beter dan bij Vermeulen. Zeker na schade aan een nieuwe auto neem ik direct contact op met Kees. Dan weet ik zeker dat ik het onderdeel in perfecte staat terug krijg! Want die oude dienstmaat van me en zijn team staan qua vakmanschap op eenzame hoogte!”

Lees verder

We werken nu ook voor Allianz en Allsecur!


Allianz en haar dochter Allsecur zijn bekende namen in autoverzekeringsland. Alleen daarom al is Vermeulen Autoschade uiterst content dat beide concerns het bedrijf uit Krimpen aan de Lek hebben toegevoegd aan hun Topherstel.nl lijst. “Het komt er in de praktijk op neer dat wij in beeld komen als een klant van Allianz/Allsecur schade rijdt en binnen ons postcodegebied woont. In dat geval worden wij aangewezen als reparateur. Die toewijzing levert de klant een aantal voordelen op, zoals een verlaagd of zelfs géén eigen risico, vier jaar garantie op de herstelde onderdelen, haal- en brengservice en kosteloos vervangend vervoer.”

Kees Vermeulen ziet het toetreden tot Topherstel.nl als een mooie erkenning van het vakmanschap van zijn onderneming. “Allianz is in Duitsland een grote maatschappij en krijgt mede door Allsecur ook in Nederland steeds vastere grond onder de voeten. Voor onze tussenpersonen is deze erkenning ook van belang. Zij kunnen voortaan Allianz- en Allsecur verzekerden ook naar ons doorverwijzen. Dat is toch een stukje extra service hè?!”.

Lees verder

Nieuwbouw op schema

Het tempo zit er lekker in bij ons nieuwbouw-/uitbreidingsproject! Het gebouw stáát inmiddels en één dezer dagen wordt begonnen met het storten van de vloer. Als dat deel van de klus gerealiseerd is, kan de elektra worden geïnstalleerd en wordt de straat gerenoveerd. Vervolgens wordt de nieuwe gevelbeplating gemonteerd en kunnen we naar verwachting eind mei onze intrek nemen in het nieuwe gedeelte. Over de indeling van het totale vloeroppervlak is Kees Vermeulen nog aan het ‘stoeien’. “De ruimte is vrij indeelbaar”, zegt hij. “Dat is een prettig uitgangspunt. Ik wil toe naar een optimale segmentering waardoor alle afdelingen logisch ingedeeld in een optimale setting kunnen werken. De grote lijnen heb ik in mijn hoofd, op detailniveau ben ik nog aan het nadenken. Hoe dan ook: we gaan er straks geweldig op vooruit. Dat is iets om dankbaar voor te zijn.”

Lees verder