0180-662022

Bel

06-18415766

WhatsApp

info@vermeulen-autoschade.nl

Mail

Da’s nog eens een frisse actie!

Met een blinkende auto of caravan de zomer in? Dat is nu extra aantrekkelijk met onze wasmuntenactie!

Tot en met 14 juli aanstaande betaalt u er vijf, maar krijgt u er zeven!

De wasmunten (à één euro) zijn te koop bij onze receptie.

De wasstraat van Vermeulen: voor als het echt schoon moet!

Adres Mercurius 1, Krimpen aan de Lek

Lees verder

Perfect geholpen na deuk in dak!

Deuken in het dak van zijn Suzuki Celerio; Rob Davids baalde er behoorlijk van. Maar het verhaal kreeg een happy end.

“Bij een oudere auto had ik misschien wel net gedaan of ik niets gezien had”, glimlacht Rob Davids. “Maar deze Suzuki is net één jaar en dan doet zo’n schade pijn aan je ogen. Reden genoeg om een beroep te doen op mijn allrisk-verzekering. De maatschappij liet me kiezen uit een paar schadeherstellers, onder wie Vermeulen Autoschade. Ik koos voor dit bedrijf omdat Krimpen aan de Lek in de buurt van Lekkerkerk ligt. Eenmaal binnen werd ik vriendelijk geholpen en kreeg ik meteen een leenauto mee. Ideaal. Ik hoefde alleen maar de brandstof te betalen. En korte tijd later kreeg ik mijn Suzuki weer terug. De schade is perfect hersteld, met vier jaar FOCWA-garantie bovendien. Keurig hoor.” Rob Davids is ook prima te spreken over de prettige ontvangst en dito afwikkeling. “Aardige, behulpzame mensen daar bij Vermeulen. Mocht ik ook weer schade hebben aan mijn auto, dan kies ik uit mezelf voor dit bedrijf. Zeker weten!”

Lees verder

Jatech: snel en goed

Vermeulen Autoschade en Jatech Automaterialen onderhouden al vele jaren een uitstekende relatie. Jatech, met vestigingen in Krimpen aan den IJssel en Capelle aan den IJssel, staat bekend om zijn snelle en accurate levering en staat er daarom goed op bij het autoschadeherstelbedrijf uit Krimpen aan de Lek.

“Het genoegen is geheel wederzijds”, stelt Jatech-directeur Jan Nederlof vast. “Kees Vermeulen en zijn team hebben een mooi bedrijf waar we graag zaken mee doen. Wat ik in Kees bewonder is zijn permanente drive om het beste uit zichzelf en zijn medewerkers naar boven te halen. Hij is daarnaast heel ondernemend. De aanstaande uitbreiding van zijn bedrijf is daar een mooi voorbeeld van.”

Jatech geldt als een belangrijke speler op de regionale markt van automaterialen. “We werken business-to-business”, vertelt Jan Nederlof. “Onze klanten zijn voornamelijk garagebedrijven en autoschadeherstelbedrijven. We leveren ze snel; vaak al binnen een uur als het om artikelen gaat die we op voorraad hebben staan. En wat niet op voorraad staat wordt in principe binnen één dag bezorgd, tenzij het een wel héél bijzonder onderdeel betreft.”

De automaterialenbranche is de voorbije tientallen jaren sterk veranderd, weet Jan Nederlof, zelf al vier decennia in het vak actief. “De onderhoudsinterval van een hedendaagse auto verschilt sterk met die van vroeger”, weet hij. “Destijds moest om de 5000 en 10000 kilometer een beurt worden uitgevoerd. Die tijd ligt achter ons. Daarnaast is het wagenpark enorm veel breder geworden. Dat betekent dat er oneindig veel meer onderdelen op de markt zijn. Neem alleen al het uitlatengamma van Opel. Vroeger stonden er in het ‘uitlatenboek’ drie exemplaren vermeldt, anno 2018 heb je te maken met 60 soorten.”

De liefde voor het autovak is er bij Jan Nederlof niet door beïnvloed. “Er stroomt nog altijd olie door mijn lijf”, grijnst de ondernemer, terwijl hij ons meeneemt naar zijn grote vierwielige liefde: een witte Cadillac Sedan de Ville uit 1962. Met een welhaast teder gebaar ontdoet hij de bijna zes meter lange slee van haar beschermhoes. De Amerikaan schoonheid toont ons als beloning haar prachtige lijnen, inclusief de zo kenmerkende vinnen. “Ze is mooi hè?”, stelt Jan Nederlof een retorische vraag. “Kees Vermeulen kent deze Cadillac ook: hij heeft hem zelf het spuitwerk verricht. Dat deed ie perfect én met liefde. Een echte vakman!”

Lees verder

Toosten op de spuitcabine

Onlangs namen we na achttien jaar trouwe dienst afscheid van onze goede, oude spuitcabine. Naar schatting een kleine 15.000 auto’s werden in deze ruimte voorzien van een professionele behandeling en een dito nieuwe laklaag.

“Ik kan me nog goed herinneren dat ik de cabine kocht”, vertelt Kees Vermeulen. “Het ging om een gebruikt exemplaar van dertien jaar oud. We haalden ‘m op bij een autoschadeherstelbedrijf in Benthuizen en hebben ‘m hier in Krimpen aan de Lek met het team weer opgebouwd. Sindsdien hebben we er achttien jaar probleemloos gebruik van mogen maken. En eerlijk gezegd functioneert ie nog altijd prima. Toch heb ik gemeend een spuitcabine van de nieuwe generatie aan te moeten schaffen. Die zijn energiezuiniger en milieuvriendelijker. Daarnaast bieden ze de ruimte om ons verflab tussen de beide spuitcabines te plaatsen. Tot nog toe was deze op een andere plek in de zaak gesitueerd.”

Een Citroën C4 was vorige week vrijdagmiddag de laatste auto die de oude spuitcabine in ging om door Arjan Hoogenboom te worden gespoten. Reden voor het Vermeulen-team om het glas te heffen als ode aan achttien jaar trouw.

De nieuwe spuitcabine wordt komende zaterdag in gebruik genomen. Voor de oude wordt een nieuwe bestemming gezocht.

Lees verder

Kleine schade, grote liefde voor kunst

Kleine schade, grote liefde voor kunst

De heer Overvoorde is zeker geen type dat vaak schade rijdt, maar onlangs was het ook voor hem ‘boem is ho’. Bij een achteruitrijdmanoeuvre raakte hij met zijn Opel Agila een andere auto. Het resultaat: schade aan een bumper.

“Via mijn verzekeringstussenpersoon Van der Mark Verzekeringen in Bergambacht kreeg ik de keuze uit twee autoschadeherstelbedrijven. Ik koos voor Vermeulen in Krimpen aan de Lek. Dat bleek een juiste keuze. Mijn schadeauto werd keurig bij me thuis opgehaald en ik kreeg er direct een vervangende auto voor in de plaats. Da’s nog eens service hè!? Toen mijn Opel hersteld was ben ik ‘m zelf op komen halen. Ik werd keurig te woord gestaan en mijn auto stond glanzend op me te wachten; zowel binnen en buiten helemaal gepoetst. Hij leek wel nieuw!”

Toon Overvoorde (81) gebruikt zijn auto regelmatig. Bijvoorbeeld om zijn beeldhouwkunst naar exposities te brengen. Momenteel exposeert hij in cultureel centrum De Tuyter in Krimpen aan den IJssel. “Ik ben tot eind mei vertegenwoordigd met vijftien beeldhouwwerken”, vertelt hij. “Ze maken deel uit van de tentoonstelling ‘Ernst Dichtbij’ van topfotograaf Ernst Klip. Hij laat er voorbeelden van fascinerende macrofotografie zien. En ik mocht me aansluiten.”

Beeldhouwen doet de heer Overvoorde sinds een jaar of tien. In zijn werkzame leven was hij lang actief in de bloemsierkunst. “Ooit runde ik samen met een compagnon twintig jaar lang een bloemisterij”, vertelt hij. “Daarna ben ik op de tuinbouwschool in Rotterdam les gaan geven in het vak.”

Toon Overvoorde gold op het vlak van de bloemsierkunst als een vakman met hooggeprezen creativiteit. Zo eindigde hij op het EK van 1968 namens Nederland op de tweede plaats en werkte hij onderr andere mee aan het beroemde bloemencorso van Aalsmeer en diverse vaktentoonstellingen. “De Floriade van 1960 was mijn eerste tentoonstelling”, diept hij op uit zijn geheugen.”

De bloemsierkunst laat hem ook anno 2018 niet los. “Ik houd me er nog steeds met veel plezier mee bezig, maar lever geen werk meer aan tentoonstellingen”, vertelt Tton Overvoorde. “Met mijn beeldhouwwerken ligt dat anders, zoals je in De Tuyter kunt zien. Ik werk met albast, marmer, speksteen en serpentijn en ben aangesloten bij het Jetzes Atelier en de KrimpenerKunstWaard. Ik zie het als een mooie hobby.”

Lees verder

Ondernemers staan pal voor Woord en Daad

Ondernemers staan pal voor Woord en Daad

Alleen maar bezig zijn met werk en geld verdienen; je kunt ervoor kiezen, maar onze stijl is het niet. Als ondernemer heb je ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Die kan zich bijvoorbeeld uiten in goed omgaan met je medewerkers en je klanten, zorgvuldig handelen met betrekking tot het milieu en… het supporten van goede doelen.

Vermeulen Autoschade is bijvoorbeeld al een flink aantal jaren lid van een ondernemersgroep die Woord en Daad ondersteunt. Stichting Woord en Daad verbindt vanuit Bijbels perspectief mensen wereldwijd in de strijd tegen armoede. Doel is om mensen de ondersteuning te bieden die ertoe bijdraagt dat ze uiteindelijk een zelfstandig bestaan kunnen opbouwen.

Paul de Ruiter is voorzitter van de Woord en Daad-regioondernemers van Groot-Rotterdam. “Wij zijn één van de in totaal veertien Woord en Daad-regio’s die Nederland telt”, vertelt hij. “Zelf ben ik eigenaar van een detacheringsbedrijf voor technisch personeel. Mijn activiteiten ten behoeve van Woord en Daad verricht ik vrijwillig en belangeloos. Dat doe ik met veel plezier en met een serieuze drive. Binnen mijn ondernemerschap werk ik vanuit de Bijbel als achtergrond. Voor mij betekent het dat je een taak hebt ten opzichte van je naaste en dat je een deel van wat je verdient aan die naaste geeft. Met financiële middelen en kennis kun je veel goede dingen doen.”

Woord en Daad is op veel plekken op de wereld actief. De ondernemersgroep waar Paul de Ruiter leiding aan geeft, zet zich in voor projecten in Azië en Afrika. “Je kunt daarbij denken aan de financiële adoptie van kinderen in de landen zelf, waardoor ze goed voedsel, onderwijs en later vakonderwijs ontvangen. Onze partners terplekke hebben mensen in dienst die bedrijven bezoeken en na gebleken geschiktheid stageplaatsen aan kandidaten koppelen. Ook verstrekt Woord en Daad microkredieten aan bijvoorbeeld vrouwengroepen in Bangladesh of leningen aan middelgrote bedrijven, uiteraard onder de conditie dat ze voor werkgelegenheid zorgen. Daarnaast bouwen we in Bangladesh eenvoudige woningen die bestand zijn tegen de elementen en zijn ondernemers actief met het WASH-project, waarmee gezorgd wordt voor schoon water, goed sanitair en algehele verbetering van en voorlichting over hygiëne.”

Zelf is De Ruiter inmiddels veertien jaar verbonden aan Woord en Daad. “Dat jaar ben ik mee op reis gegaan naar Afrika om daar de armoede te beleven. Dat was precies wat ik nodig had. Het heeft me diep bewust gemaakt van de nood en onze plicht om te helpen. Dat doen we overigens niet door mensen te ‘pamperen’. Je moet er juist naar toe dat mensen zelf initiatief gaan nemen en onafhankelijk worden.”

Kees Vermeulen zie ik een aantal keren per jaar bij de bijeenkomst van de Groot-Rotterdamse Woord en Daad-ondernemers. “Ik kende hem al van voor die tijd via onze gemeenschappelijke kerk in Krimpen aan den IJssel. Net als zijn collega-ondernemers heeft Kees gevoel bij wat Woord en Daad doet. Daarnaast vinden we het met z’n allen ook gewoon prettig om met elkaar over ‘de zaak’ te praten en waar je in de dagelijkse praktijk tegen aan loopt. Onze bijeenkomsten hebben op die manier een dubbele functie. We voelen ons er goed bij.”

Lees verder

Altijd de focus op kwaliteit

Altijd de focus op kwaliteit

Met zo’n honderd medewerkers en zeventig eenheden behoren Prins Transport en Prins Op-en Overslag tot de grootste bedrijven van Lekkerkerk. De broers Albert en Arjen Prins en hun neef Peter Prins geven leiding aan de familieonderneming.

“Volledig zelfstandig zijn we overigens sinds februari van dit jaar niet meer”, vertelt Arjen Prins. “Ons bedrijf is overgenomen door Müller Fresh Food Logistics uit Holten. Wij zien het als een krachtenbundeling die veel voordelen oplevert. Het grootste pluspunt is dat het samengaan ervoor zorgt dat we onze gezamenlijke dienstverlening flink hebben kunnen uitbreiden, waardoor we ook omvangrijker opdrachten gemakkelijker aan kunnen en interessanter worden voor grotere spelers in de markt. We kunnen nu mondiaal een volledig pakket aanbieden. Met het gegeven dat we daarmee onze zelfstandigheid vaarwel hebben gezegd, moet je in alle nuchterheid omgaan, vinden wij. Je ziet in logistiek Nederland zo langzamerhand een behoorlijke schaalvergroting plaatsvinden. Daar gaan wij in mee en dat is goed met het oog op de toekomst én de continuïteit op de langere termijn.”

Goed ondernemen is een stevige koers uitzetten en voortdurend anticiperen op veranderende situaties, weet Arjen Prins. “Zo hebben we het hier altijd gedaan: onze werkzaamheden op basis van visie aangepast aan wat nodig is om te floreren. Hoogwaardige dienstverlening staat hier altijd op één. Dat heeft zich in positieve zin uitbetaald. Mede daardoor zijn we bijvoorbeeld de crisisjaren aardig doorgekomen.”

Kwaliteit is ook het sleutelwoord als het gaat om bedrijven waarmee Prins Transport zaken doet. Op het gebied van schadeherstel aan haar vrachtwagens doet de onderneming graag een beroep op Vermeulen Autoschade. “De relatie begon zo’n vijfentwintig jaar geleden toen Kees Vermeulen vlakbij onze zaak voor zichzelf ging beginnen”, herinnert Arjen Prins zich nog goed. “We waarderen hem om zijn vakmanschap en zijn voortdurende drang om kwaliteit voortdurend te willen verbeteren. Die manier van denken en handelen herkennen wij: ze is ook de onze. We zijn tevreden over de samenwerking, zonder meer.”

Lees verder

Nieuwbouw-update

Nieuwbouw-update

Onze aanbouw-/ verbouwplannen krijgen steeds vastere vorm. De tekeningen van architect Jan Buijs uit Krimpen aan den IJssel zijn inmiddels klaar en de vergunningsaanvraag is aangevraagd. We verwachten tussen nu en een paar weken groen licht van de gemeente. Het is de bedoeling dat voor het eind van het jaar de fundering en de vloer zijn gerealiseerd. Daarna kan het afbouwen beginnen. We hopen het totale project medio februari 2019 afgerond te hebben. Het resultaat: een autoschadeherstelbedrijf dat meer dan up to date is in techniek, ruimte en overzichtelijkheid.

Lees verder

Gewoon gelukkig met zijn werk

Gewoon gelukkig zijn met je werk; Sylvain van Vrijaldenhoven ís het als jongste medewerker van Vermeulen Autoschade.

De 17-jarige inwoner van Krimpen aan de Lek kwam twee jaar geleden via een stage in contact met ons bedrijf en werd ingezet voor het wassen, schoonmaken en poetsen van auto’s. Heden ten dage is Sylvain vier dagen per week op de zaak te vinden. De vijfde dag bezoekt hij praktijkschool Accent. “Ik werk graag met mijn handen”, zegt de bescheiden Krimpenaar. “Vandaar dat ik het erg goed naar mijn zin heb bij Vermeulen. Ik begon met schoonmaken en poetsen, maar mag inmiddels ook demontage- en montagewerk doen. Ik leer heel veel van Kees en mijn collega’s. Ooi vind ik de sfeer heel fijn. Als het aan mij ligt blijf ik hier altijd werken!”

Aan werkethiek heeft Sylvain van Vrijaldenhoven sowieso geen gebrek. Op de dagen dat hij geen verplichtingen heeft bij Vermeulen Autoschade of school is hij te vinden op de boerderij van Adrie van der Laan, een melkveehouder uit Krimpen aan de Lek. “daar liep ik al rond als klein ventje”, glimlacht Sylvain. “Ik help er met melken en voeren en die er schoonmaakwerk. Adrie heeft plannen om de boerderij te verbouwen. Op 1 april gaat de eerste paal de grond in. Mooi hè?!”

Lees verder

‘Tevreden? Een volmondig ja!’

Bert Kraaijeveld maakt er bepaald geen gewoonte van om schade te rijden, maar een aantal weken geleden ging het desondanks mis. Bij het uitrijden van zijn garagebox schuurde de Opel Astra van de Krimpenaar langs de muur. Van de rechterachterdeur tot aan de voorbumper liep Kraaijeveld’s auto ‘schaafwonden’ op.

“Tja, en wat doe je dan? Dan bel je met Vermeulen! Ik kon dezelfde dag nog terecht en kreeg meteen een leenauto mee. Perfect geregeld. Mooi was ook dat mijn eigen auto binnen enkele dagen gerepareerd was. Knap werk hoor! Maar wat me het meest aansprak aan de zaak was de voortreffelijke communicatie door receptionist Andrew. Ik heb zelf altijd in commerciële functies gewerkt en weet daardoor hoe belangrijk het is om achter de balie de juiste persoon te hebben. Ik kan je wel vertellen: Andrew verstaat zijn vak uitstekend. De zaken rondom de verzekering regelde hij meteen én adequaat. Ook de communicatie rondom het schadeherstel en het ophalen van de auto verliep heel helder en bij het ophalen van mijn Opel Astra ging hij met me mee om samen nog een laatste inspectie te doen. Hij vroeg me tot slot of een en ander naar mijn tevredenheid was. Mijn antwoord zal niemand verbazen: een volmondig ja!”

Lees verder