0180-662022

Bel

06-18415766

WhatsApp

info@vermeulen-autoschade.nl

Mail

ADAS-apparatuur: puur precisiewerk

Met het aanschaffen van geavanceerde ADAS-apparatuur heeft Vermeulen Autoschade voorgesorteerd op de toekomst en bediend men zijn klanten op maat met topkalibratie.

Remco de Mooij is één van onze autotechnici die zich het specialistische kalibratiemetier eigen heeft gemaakt. “Veel moderne auto’s beschikken over allerhande rijhulpsystemen waarvan de afstelling nauw luistert”, weet Remco. “Daarbij kun je denken aan camera’s, lane-assist systemen, koplampen, radars et cetera. Bij het schadeherstel is het zaak om al deze systemen weer perfect te laten functioneren. Toepassing van de ADAS-apparatuur zorgt daar tot in detail voor. Wanneer een auto met schade hier de werkplaats binnenkomt doen we eerst een pre-check om vast te leggen wat er aan de wagen mankeert. We sluiten de computer aan op de auto en krijgen in een split-second alle rijhulpsystemen én hun functioneren in beeld. Als er daar aan iets stuk is leggen we dat vast en men we het mee in de schadecalculatie én het bestellen van de onderdelen. Wanneer alles in kaart is gebracht werken we aan het herstel van de auto. Doordat we de hele situatie in beeld hebben kunnen we de auto zonder oponthoud en vervelende verrassingen in perfecte conditie brengen. Voor onze klanten zitten daar ook voordelen aan: ze hebben al meteen een goed beeld van het prijskaartje én de duur van het schadeherstelproces. En bovenal: ze weten dat hun auto straks weer volledig veilig de weg op kan!”

Om goed te kunnen werken met de ADAS-apparatuur kregen de mannen van Vermeulen Autoschade een uitgebreide uitleg over het systeem. “Het werkt heel helder en duidelijk”, vindt Remco de Mooij. “Als je de richtlijnen volgt dan zie je meteen wat er aan een auto mankeert en hoe je dat adequaat oplost. Die ondersteuning is prettig. In het verleden repareerde je vaak ‘op het oog’, nu heb je alle informatie op je scherm. Dat geeft ook ons meer zekerheid en dat is wel zo fijn.”

Lees verder

Bob en Remco gaan AST-opleiding volgen

Onze medewerkers Bob Vermeulen en Remco de Mooij gaan binnenkort de schoolbanken in. Doel van beiden is om de opleiding Eerste Autoschade Technicus Niveau 2 te behalen.

“Voordat we aan die vijftien maanden durende cursus mogen beginnen, moeten we eerst eind juni een proefexamen afleggen”, vertelt Bob. “Daarin wordt onze vakbekwaamheid getoetst. We verwachten daar goed doorheen te komen, waarna de AST-opleiding in september begint.”

Bob en Remco hebben er veel zin in, zo stellen ze vast. “Het is super interessant om je verder te ontwikkelen in het autoschadeherstelvak,”, zegt Bob. “De opleiding gaat écht de diepte in. Je leert er alles op het gebied van auto-elektronica, hybride-systemen, autotechniek, uitlijnen, schadecalculatie, kalibratiesystemen en de finesses van autoschadeherstel. Ook krijg je modules Nederlands en Wiskunde voor je kiezen. De opleiding vindt deels plaats op het VOC in Nieuwegein. De praktijkopdrachten voeren we uit in onze eigen werkplaats. Daarnaast volgen we online lessen gaan we een paar dagen naar het VOC en krijgen we flink wat theorie te verstouwen. Het wordt dus een drukke anderhalf jaar na de zomer voor Remco en mij. Geen punt, want je weet waar je het voor doet. Wat is er nu mooier dan steeds beter te worden in je vak!”

Bob Vermeulen (24) is inmiddels acht jaar actief in het autoschadevak. “Op mijn zestiende ben ik begonnen”, vertelt hij. “In die tijd was het wel handig om wat structuur in mijn leven te krijgen, ha ha! Ik werd voor twee keuzes gesteld: werken in het autoschadeherstel of aanmonsteren of de binnenbaart in. Ik koos voor het eerste. Mijn vader Kees Vermeulen regelde vervolgens een plek bij een bevriend bedrijf om ervaring op te doen. Na twee jaar kwam er bij Vermeulen Autoschade een plaatsje vrij en mocht ik bij hem in de zaak komen werken. Daar heb ik de liefde voor het vak ontwikkeld. Zodanig zelfs dat ik nu niet meer weg wil en nieuwe stappen wil zetten in mijn ontwikkeling. Enneh… die wilde haren van toen ben ik grotendeels kwijt, ha ha!”

Totnogtoe hield Bob Vermeulen zich vooral bezig met het demonteren en monteren van auto’s. Ook wordt hij steeds vaker ingeschakeld in de plaatwerkerij. “Ik vind het sowieso mooi om er aan bij te dragen dat een auto die hier wordt binnen gereden na schadeherstel weer als nieuw naar buiten rijdt. Net als mijn collega’s ga ik voor perfectie. Alles wat daar ook maar één procent onder zit, ergert me. In dat opzicht ben ik net zo als mijn vader. ‘Bijna goed’ is onacceptabel.”

Lees verder

Onze lenteactie: fleurig en gewaardeerd

In de maand maart brachten we het voorjaar in uw van schade herstelde auto. Een leuke traditie is het zo langzamerhand: de voorjaarsbloemenbakjesactie in samenwerking met bloemisterij Bij Aafke uit Krimpen aan de Lek. Ook mooi: we kregen er vele fleurige reacties op van blij verraste klanten. We zitten alweer te broeden op de volgende actie. Wordt vervolgd!

Lees verder

Max Vermeulen: jong talent met ambitie

Wat is er mooier dan jonge mensen zich te zien ontwikkelen op hun vakgebied. Max Vermeulen is er een aansprekend voorbeeld van. Hij kwam twee jaar geleden in het bedrijf van zijn vader te werken als autowasser/autopoetser en is er inmiddels aan toe om nieuwe stappen te zetten op het vlak van autoschadeherstel. “ik wil uiteindelijk het hele vak onder de knie krijgen”, maakt de jonge Krimpenaar geen geheim van zijn ambities. “De laatste tijd ben ik al meer klussen gaan doen op het gebied van demontage en montage van auto’s. Ook heb ik de opleiding Audatex met succes afgerond, waardoor ik in de toekomst kan worden ingezet om te calculeren. Verder ben ik bezig met het onderdeel ‘restylen’. Daarbij moet je denken aan het zonder spuiten verhelpen van kleine deukjes na bijvoorbeeld parkeer- of hagelschade. Ook houd ik me bezig met het blinderen van autoruiten. Kortom: mijn werk hier is inmiddels al veel meer dan alleen auto’s wassen, al blijf ik dat laatste wel doen als er een beroep op me wordt gedaan. Het belangrijkste vind ik om te groeien in mijn vak. Dat mijn vader Kees ook mijn baas is, zorgt ervoor dat ik extra mijn best doe om goed werk te leveren. Daar staat tegenover dat hij er ook is voor mij. Een mooi voorbeeld daarvan is mijn nieuwe auto, een Polo GTI die ik uit Duitsland heb laten komen. Pa heeft hem in zijn vrije tijd voor me gespoten. Super, natuurlijk! Dat waardeer ik enorm. Ik ben er hartstikke blij mee.”

Lees verder

Nieuw in onze werkplaats: ADAS-apparatuur

Vermeulen Autoschade heeft sinds kort de beschikking over de nieuwste generatie ADAS, oftewel Advanced Driver Assistance Systems. En dat is een Engels woord voor ‘rijhulpsystemen’.

Steeds meer auto’s beschikken tegenwoordig over ADAS. Daarbij mag u denken aan parkeersensoren, achteruitrijcamera’s, sensoren voor de dode hoek etc. Ze maken autorijden een stuk eenvoudiger en veiliger. Ook zijn er systemen die werken door middel van een camera achter de voorruit. Ze worden ingezet voor verkeersbordherkenning, als rijstrookassistent en voor autonoom remmen.

Na voorruitvervanging of het herstel van carrosserieschade moeten de camera’s, sensoren en radars altijd opnieuw gekalibreerd worden, als deze geraakt zijn door de schade. “Deze herkalibratie is precisiewerk en dient de veiligheid van onze klanten”, weet Kees Vermeulen. “Alleen daarom al is het een goede zaak dat we nu de meest geavanceerde ADAS-apparatuur in huis hebben. Wij herkalibreren camera’s, sensoren en radars van alle automerken. Dat doen we exact volgens de richtlijnen van de fabrikant. Een extra reden om je auto bij schade of voorruitvervanging door Vermeulen Autoschade te laten herstellen!”

Lees verder

Andrew Roos: altijd oog voor mensen

Vriendelijk, meelevend, servicebewust en kundig; het zijn zomaar wat kwalificaties die op Andrew Roos van toepassing zijn. Als receptionist geldt hij niet alleen als het levend visitekaartje van Vermeulen Autoschade, maar is hij ook de spin in het web binnen het bedrijf.

“Mijn werk is heel veelzijdig”, vertelt de vriendelijke Krimpenaar. “Een belangrijk onderdeel er van is het ontvangen van klanten en het beantwoorden van hun vragen. Ik stel ze waarnodig op hun gemak en vul desgewenst samen met hen het schadeformulier in. Ook verzorg ik de contacten met de verzekeraars, maak ik de werkorders aan en zorg ik voor aansturing van onze technici. Ik houd als het ware het autoschadeherstelproces in de gaten en houdt onze klanten daarvan op de hoogte. Ook voer ik de eindcontrole uit over de gerepareerde auto’s. Daarbij ben ik super kritisch in mijn beoordeling. Alles wat hier de werkplaats verlaat moet voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen van FOCWA, BOVAG en vooral óók Vermeulen Autoschade. Daar wordt niet mee gesjoemeld. Nooit!”

Andrew Roos is inmiddels vijf jaar in fulltime dienst van Vermeulen Autoschade. “Ik kwam hier terecht door stage van school”, blikt hij terug. “Dat leidde tot een weekendbaantje dat ik combineerde met mijn HBO-opleiding Small Business en Retailmanagement. Ik studeerde af op ‘Ondernemerschap’ waardoor ik een winkel of iets in de horeca zou kunnen beginnen. Omdat er juist in die periode een economische crisis rondwaarde koos ik voor de ‘veiligheid’ van een vaste baan bij Vermeulen Autoschade. Nooit spijt van gehad, hoewel ik het zelfstandig ondernemerschap nog niet uit mijn hoofd heb gezet. Een eigen horecazaak lijkt me bijvoorbeeld erg leuk.”

Van zijn baan als receptionist vindt Andrew het contact met de klanten het mooiste. “Ik maak graag ‘de verbinding’, zowel in persoonlijk als in zakelijk opzicht”, vertelt hij. “Uiteindelijk is het belangrijk dat de klant een goed gevoel over houdt aan ons bedrijf. Daar zorgen we voor met kwaliteitsdienstverlening, zowel technisch als in menselijk opzicht. Mijn collega’s en ik doen graag wat extra moeite voor onze klanten. Mensen willen graag gehoord worden met hun vraag of probleem. Dan moet je zorgen dat je er voor hen bent! Met empathie, met service en met kwalitatief hoogwaardig schadeherstel.”

In zijn vrije tijd geldt Andrew Roos als een zeer actieve persoon. Veel Krimpenaren kennen hem met zijn radioprogramma ‘Het Molukse Uurtje’ en in Capelle van het radioprogramma ‘Sagu Manta’, speciaal voor inwoners met een Molukse achtergrond en/of –interesse. Daarnaast is hij ondermeer lid van Werkgroep SAMEN, een organisatie die vanuit de Molukse gemeenschap activiteiten organiseert die de verbinding met andere Krimpenaren verder verstevigen. Roos, zélf gezegend met een Molukse achtergrond- houdt zich daarnaast vol passie bezig met de realisatie van een Landelijk Moluks Monument. Dat zou geplaatst moeten worden aan de Lloydkade in Rotterdam. “Dat was een locatie waar eind jaren veertig begin jaren vijftig, na het uitroepen van de onafhankelijkheid van Indonesië, de meeste schepen aankwamen vol Molukse gezinnen. Zij waren hun leven in hun vaderland niet zeker omdat ze zich terplekke veelal via het KNIL hadden ingezet voor Nederland. Om ons dat te herinneren is een monument van groot belang. We hebben er goede hoop op dat deze landelijke gedenkplek er gaat komen.”

Lees verder

Sneeuwschepactie groot succes

Vorig jaar kocht Kees Vermeulen ‘voor de grap’ honderd sneeuwscheppen met de bedoeling om die gratis weg te geven wanneer de eerste sneeuwvlokken zich aandienden. Wat er echtrer ook gebeurde in 2020: er viel geen sneeuw van betekenis…. .

Hoe anders was het begin februari van dít jaar. Nederland veranderde in een witte wereld en Kees herinnerde zich uiteraard de honderd scheppen in het magazijn van zijn bedrijf! Actie dus en snel ook! Via onze facebook- en instagram pagina’s riepen we klanten op om er kostenloos één op te komen halen. Het leverde een stormloop van mensen op die allemaal tevreden het pand verlieten met zo’n geweldige ‘schuiver’! Actie geslaagd!

Lees verder

Een pracht busje voor goede doelen

Sommige opdrachten zijn te mooi en te bijzonder om onvermeld te blijven. Zo werkten we deze winter voor ‘Stichting De Vrienden van….’ een de complete restauratie van een uit 1975 daterend Volkswagenbusje.

Het resultaat? “In één woord geweldig!”, stelt Arthur Bouw namens ‘De Vrienden van….’ meer dan tevreden vast. “Het busje oogt niet alleen prachtig, hij rijdt ook uitstekend. Top gedaan door de vakmensen van Vermeulen!”

Arthur Bouw is in het dagelijks leven directeur van de PMA Groep, maar veel mensen kennen de Krimpenaar natuurlijk ook als man achter een aantal goeden doelen. Via PMA steunt hij met geld en energie de Cliniclowns, de Cruijff Foundation, Vrienden van het Sophia Kinderziekenhuis en Spieren voor Spieren. Daarnaast is hij met ‘De Vrienden van’ actief in de lokale en regionale samenleving.

“Als je door de regio rijdt zou je het op het eerste gezicht niet zeggen, maar ook hier is veel verborgen armoede en eenzaamheid”, zegt Bouw. Met ondermeer ‘De Vrienden van…’ probeer ik als onderdeel van een 15 mensen sterke vriendengroep iets te doen voor mensen die het niet breed hebben en een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zo hebben we een tijdje geleden voor een groep ouderen een dagje naar het strand georganiseerd. Dat was fantastisch! Je zag mensen enorm genieten. Sommige van hen waren al dertig jaar niet meer bij de zee geweest. We helpen eenzame ouderen, ZZP-ers, en mensen die het krap hebben met voedselbonnen, kerstpakketten, bloemen, oliebollen en nog veel meer. ‘De Vrienden van…’ werkt nauw samen met Stichting Blije Gift uit Krimpen aan de Lek. Deze beheert ook een ‘speelgoedbank’ waar ouders kosteloos cadeautjes en een verjaardagsfeestpakket kunnen uitzoeken voor de verjaardag van hun kinderen. Dat wordt enorm gewaardeerd en het levert een vorm van blijdschap op die ook ons als vrijwilligers heel veel voldoening oplevert. Wat is er nu mooier dan andere mensen te helpen?!”

Het blauwe VW-busje speelt een belangrijke rol in de acties die ‘De Vrienden van… onderneemt. “Hij dient als transportmiddel voor de spullen die wij naar de mensen brengen”, weet Arthur Bouw. “Ooit heb ik de bus aangeschaft voor Stichting KiKa. Die wilde er vanwege de kosten afstand van doen. Om er vervolgens niets mee te doen, vond ik zonde. Reden om hem naar Vermeulen te brengen en hem op te laten knappen én van een nieuwe kleur te voorzien: diepblauw in plaats van oranje. Dat was een goede beslissing. Het ‘blauwe busje van De Vrienden’ is een echte eyecatcher. En nog belangrijker…. hij maakt mensen blij!”

Lees verder

Vermeulen-zuil maakt het buitenplaatje af!

Met de plaatsing van een reclamezuil én de bouw van een ruimte met plek voor schroot en andere oude auto-onderdelen, is ons buitenterrein af. Eerder al werd de locatie opgehoogd en nieuw en efficiënt ingedeeld om zo meer en betere parkeerruimte te creëren. “De zuil maakt het plaatje af”, stelt Vermeulen Autoschade-directeur Kees Vermeulen tevreden vast. “Zo zijn we nóg beter zichtbaar vanaf de Tiendweg. Bovendien is de uitstraling professioneel en uitnodigend: precies de twee dingen waar we veel waarde aan hechten in relatie tot onze klanten.”

Lees verder

Arjan: 25 jaar in dienst!

Een oorkonde, een penning van FOCWA, taart en lovende woorden; allemaal bestemd voor één man: Arjan Hoogenboom. Want: vijfentwintig jaar in dienst bij Vermeulen Autoschade.

 

“Een pure vakman waar ik zelfs nog wat van leer”, zegt Kees Vermeulen over de jubilaris. “En boven alles ook nog eens een prettig mens. Het is al een kwart eeuw heel plezierig om met hem te mogen optrekken.”
Arjan Hoogenboom: zeer gewaardeerd jubilaris! Een oorkonde, een jubileumpenning van FOCWA, taart en lovende woorden; allemaal bestemd voor één man: Arjan Hoogenboom. Want: vijfentwintig jaar in dienst bij Vermeulen Autoschade. “Een pure vakman waar ik zelfs nog wat van leer”, zegt Kees Vermeulen over de jubilaris.
“En boven alles ook nog eens een prettig mens. Het is al een kwart eeuw heel plezierig om met hem te mogen optrekken.” “Het genoegen is geheel wederzijds”, glimlacht Arjan Hoogenboom. “Ik zie Kees als ‘familie’. Hij kent me door en door en we weten dat we op elkaar kunnen bouwen. In die zin is er nauwelijks sprake van een baas-werknemer relatie. Mede daardoor ben ik hier al vijfentwintig jaar en plak ik er graag nog een tijd aan vast. Lol beleef ik ook nog altijd aan mijn werk als eerste autospuiter. Het blijft mooi om een beschadigde auto zo te herstellen da ie weer glimmend de werkplaats verlaat. Met als hoogtepunt de lovende reacties van je klanten. Daar doe je het voor, hè?!”
Als jonge knul was Arjan Hoogenboom al geïnteresseerd in het autoschadeherstelvak. Toch koos hij in eerste instantie voor een totaal andere richting: verpleegkunde. “Na mijn opleiding kwam ik te werken in de zwakzinnigenzorg”, vertelt de inmiddels 45-jarige Lekkerkerker. “Uiteindelijk liep ik daar al vrij snel in vast, omdat ik de pech had zeer moeilijke groepen te treffen. Vervolgens kwam ik in de ziektewet terecht. Dat duurde een jaar. In die periode heb ik goed nagedacht waar mogelijk mijn toekomst zou kunnen liggen. Een vriend attendeerde me op het vak van autoschadehersteller. Ik was eigenlijk meteen enthousiast. Punt alleen was dat ik op dat vlak nul diploma’s had. Toch besloot ik bij Kees Vermeulen binnen te lopen met de vraag of hij werk voor me had. Dat had ie! Mijn eerste jaar bij Vermeulen Autoschade bracht ik door in het kader van mijn reïntegratie. In de tussentijd ging ik de eerste vakopleidingen volgen en kreeg ik de diploma;’s voorbewerker en eerste autospuiter in mijn bezit. Minstens zo belangrijk was dat ik me eigenlijk meteen thuis voelde in mijn nieuwe werkomgeving. Vermeulen Autoschade is niet alleen een bedrijf waar je volgens hoge technische standaarden je werk kan doen, ook de sfeer is er buitengewoon fijn. Je bent hier méns en geen nummer. Je voelt je gewaardeerd door Kees en je collega’s. Mede daarom ben ik hier altijd gebleven en jubileer ik nu. Vijfentwintig jaar; ze zijn omgevlogen. Nog een teken dat ik hier volledig op mijn plek zit.”:
Lees verder